Kraków. Budowa linii tramwajowej. Jest już rynna, w której pojawią się szyny

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Chodzi o budowę tramwaju do Górki Narodowej. Na zdjęciach widać budowę konstrukcji oporowej pomiędzy ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej, a Banacha. To po niej tramwaj będzie piął się w kierunku Górki Narodowej.

FLESZ - Polacy biedniejsi od Czechów. Zobacz ranking

Sama konstrukcja składa się z dwóch elementów:

  • pierwszy to długa na około 280 metrów tzw. wanna,
  • drugi element to ściany kątowe, ich długość wynosi około 150 metrów.

Cała konstrukcja oporowa mierzy ponad 400 metrów, jest szeroka na niecałe 10 metrów, a grubość muru sięga pół metra. Jest wykonana ze zbrojowego betonu, będzie odpowiednio zaizolowana, wyposażona w system odprowadzania wód, doświetlona. Głębokość konstrukcji będzie zmienna w zależności od ukształtowania terenu i istniejącej infrastruktury podziemnej. Takie rozwiązanie pozwoli na zapewnienie odpowiedniego kąta nachylenia torowiska, tzw. niwelety przy dużej różnicy terenu między ulicami Kuźnicy Kołłątajowskiej i Banacha

Dodatkowo, dzięki zastosowaniu tzw. szyny bezstykowej oraz „zielonego torowiska” zminimalizowane będą drgania i hałas powodowany przez tramwaj.

Na początku i na końcu konstrukcji zlokalizowane będą przystanki.

Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa linii tramwajowej. Jest już rynna, w której pojawią się szyny - Gazeta Krakowska

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie