Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa linii tramwaju do Mistrzejowic i przebudowa Lublańskiej. Wróci zawrotka

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Prace przy linii tramwajowej do Mistrzejowic trwają teraz na Młyńskiej, rondzie Polsadu i Lublańskiej. Znikają drzewa, pojawiają się wykopy.
Prace przy linii tramwajowej do Mistrzejowic trwają teraz na Młyńskiej, rondzie Polsadu i Lublańskiej. Znikają drzewa, pojawiają się wykopy. Szymon Korta
"Analizując zakres prac remontowych na ul. Lublańskiej, pozytywnie oceniliśmy podnoszony przez mieszkańców postulat – przywrócenie tymczasowej zawrotki pod estakadą im. gen. Tadeusza Rozwadowskiego, przy skrzyżowaniu z al. 29 Listopada. Jej montaż zostanie zlecony, będzie realizowany w ciągu najbliższych dni. Zawrotka usprawni ruch m.in. w kierunku Nowej Huty" - informuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Natomiast już planuje remont Lublańskiej.

"W odpowiedzi na liczne prośby mieszkańców, przygotowujemy się do wykonania remontu ulicy Lublańskiej. Prace zaplanowano na kwiecień i maj br. W ich ramach mocno wyeksploatowany odcinek Lublańskiej, w rejonie al. 29 Listopada zyska nową nawierzchnię. O szczegółach zmian w organizacji ruchu poinformujemy pod koniec marca." - pisze ZDMK.

Na razie jednak przywrócona zostanie zawrotka. Płyty betonowe z których zostanie wykonana, dostarczyła już fiirma Gülermak (buduje nową linię tramwajową do Mistrzejowic). Montaż wykona firma zajmująca się utrzymaniem dróg. Jest to rozwiązanie tymczasowe, zgodnie z umową podpisaną z jednym z pobliskich deweloperów, w ramach realizacji obsługi komunikacyjnej jego inwestycji, to on wykona w przyszłości docelową zawrotkę.

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia Podmiotu Publicznego za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.

Opaska na depresję - to może być przełom!

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski