Nasza Loteria - pasek na kartach artykułów

Kraków. Kończą remont mostu Dębnickiego. Plan jest taki, by obiekt został w pełni oddany do użytku 30 listopada

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Kończy się remont mostu Dębnickiego
Kończy się remont mostu Dębnickiego Anna Kaczmarz
W krakowskim magistracie poinformowali, że prace remontowe na moście Dębnickim dobiegają końca. Pełne otwarcie przejazdu przez tę przeprawę nad Wisłą planowane jest na 30 listopada, ale pod warunkiem, że będzie sprzyjająca pogoda.

- Zakładany pierwotnie termin zakończenia prac na moście Dębnickim uległ kilkudniowemu przesunięciu ze względu na dodatkowy zakres robót: wymianę betonu i odtworzenie zbrojenia wsporników chodnikowych na dojściach do mostu. W czasie prac stwierdzono bardzo zły stan techniczny wsporników zarówno od strony Podgórza, jak i po stronie ulicy Zwierzynieckiej - wyjaśniają w krakowskim magistracie.

Na moście Dębnickim trwa obecnie zbrojenie i betonowanie chodników. W dalszej kolejności zostanie ułożona izolacja przeciwwodna, a na częściach chodnikowych nawierzchnia żywiczna. Prace związane z układaniem dwóch warstw nawierzchni uzależnione są od warunków pogodowych. Podobnie jest w przypadku ułożenie warstwy bitumicznej nawierzchni jezdni.

- Jeżeli warunki pogodowe na to pozwolą, to pełne otwarcie mostu dla kierowców i pieszych jest planowane na 30 listopada.
Wraz z otwarciem w pełni mostu zostanie również udrożniony przejazd przez skrzyżowanie koło Jubilatu, tak, by ruch pojazdów odbywał się wszystkimi pasami ruchu - informują w urzędzie.

Po zakończeniu prac uruchomiona zostanie ponownie sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych przez most Dębnicki. Przystanek autobusowy „Jubilat” 03 dla linii autobusowych nr 124, 144, 164, 169, 173, 179, 194, 300, 301, 304, 424, 494, 503, 513, 608, 609 i LR0 ma być przywrócony do stałej lokalizacji.

Przypomnijmy, że na najpierw wyremontowano część mostu położoną od strony Zwierzyńca. Teraz kończą się prace na części bliżej Wawelu. W związku z remontem są utrudnienia w ruchu, który jest prowadzony po jednym pasie w każdym kierunku.

Most Dębnicki miał już zostać otwarty z 22 na 23 listopada. Tak się jednak nie stało. Zarząd Dróg Miasta Krakowa przeprosił za zaistniałą sytuację, wyjaśniając, że powodem niedotrzymania terminu były niesprzyjające warunki pogodowe.

W związku z taką sytuacją wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig przeprowadził rozmowę dyscyplinującą z wicedyrektorem Piotrem Trzepakiem z ZDMK w sprawie postępu prac na moście Dębnickim. Zwrócił uwagę, że to nauczka dla jednostki nadzorującej prace, by na przyszłość nie podawać nierealnych terminów zakończenia robót.

Wykonawca wyraźnie zaznaczył, że potrzebuje trzech dni bez deszczu, by w sposób zgodny z technologią położyć izolację pod nawierzchniami. W przeciwnym razie mogłyby się pojawić pęknięcia i most mógłby przeciekać w niedługim czasie.

Wiceprezydent Kulig zażądał również natychmiastowego przerwania prac awaryjnych na dylatacji mostu Zwierzynieckiego, który jest alternatywną przeprawą dla kierowców poruszających się po mieście, zaznaczając, że roboty maja być tam kontynuowane w dogodniejszym terminie, po zakończeniu remontu mostu Dębnickiego.

Estakada ES-201 ma być częścią drogi ekspresowej S7.

Kraków. Budowę ogromnej estakady w Zesławicach przykrył śnie...

Po oddaniu mostu Dębnickiego do użytku nadal nie będą dostępne relacje skrętne, bowiem trwa przebudowa ulicy Kościuszki i Zwierzynieckiej. Przypomnijmy, że przebudowa tych ulic rozpoczęła się na początku września i ma potrwać 12 miesięcy.

W ramach inwestycji na ul. Kościuszki i Zwierzynieckiej zaplanowano następujące prace: wymianę torowiska, odnowienie chodników oraz kompleksową modernizację wszystkich sieci podziemnych. Dodatkowo wyremontowany zostanie most nad Rudawą oraz pętla tramwajowa „Salwator”. Głównym celem prac jest poprawa komfortu jazdy tramwajami. Po przebudowie składy mają jeździć ciszej, nie powodując silnych drgań. Modernizacja zwiększy również dostępność i przystosowanie tego obszaru do potrzeb osób z niepełnosprawnościami.

Projekt przewiduje nasadzenia drzew, krzewów i traw ozdobnych. Głównym założeniem jest wprowadzenie jak największej liczby drzew na całej długości przebudowanych dróg. W miejscach, gdzie było to możliwe zaplanowano zieleńce z krzewami okrywowymi oraz trawami ozdobnymi.

Sztuczna inteligencja przewidzi pogodę

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski