Kraków. Mieszkańcy: "Remont ul. Białoprądnickiej to marnotrawstwo". Wszystko przez budowę linii tramwajowej do Górki Narodowej [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Prace związane z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej prowadzone są m.in. w rejonie ul. Białoprądnickiej i Opolskiej. Andrzej Banaś
Mieszkańcy ul. Białoprądnickiej zwracają uwagę, że nie tak dawno była remontowana, a teraz znów jest rozkopywana. Urzędnicy wyjaśniają, że nie dało się inaczej. Przejdź do GALERII, by zobaczyć jak wyglądają prace na ul. Białoprądnickiej i w rejonie ul. Opolskiej prowadzone w związku z budową linii tramwajowej do Górki Narodowej.

-

W urzędzie kilka lat temu podjęto decyzję o generalnym remoncie ulicy Białoprądnickiej, która teraz jest niszczona. Czy nie wiedziano o planowanej budowie linii tramwajowej

- komentuje jeden z mieszkańców.

W urzędzie wyjaśniają, że nie dało się inaczej. - Trzy lata temu była tam modernizowana nawierzchnia drogi w ramach remontów nakładkowych. Stan drogi był taki, że wtedy remont był konieczny. Teraz prowadzone są prace związane z budową linii tramwajowej - wyjaśnia Michał Pyclik z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.

W ramach budowy linii Krakowskiego Szybkiego Tramwaju do Górki Narodowej prace na ul. Białoprądnickiej prowadzone są na odcinku od budynku nr 22 do skrzyżowania z ul. Pleszowską. - Do marca 2021 r. będą to roboty polegające na przebudowie i budowie uzbrojenia podziemnego, wyburzeniu budynków wraz z rozbiórkami małej architektury i wycinką drzew. Następnie planowane są roboty tramwajowo-drogowe. Docelowo, na tym odcinku w ramach kontraktu na budowę KST ul. Białoprądnicka będzie kompleksowo przebudowana - informuje Jan Machowski z Zarządu Inwestycji Miejskich.

Kraków. Samochody wracają na ulicę Krakowską. Kierowców czek...

Przypomnijmy – linia tramwajowa z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut. W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Zgodnie z kontraktem wykonawca będzie miał 26 miesięcy na zakończenie wszystkich prac.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Czytaj także

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Jak zwykle orły Jacusia przej.... bały pieniążki nas mieszkańców

Dodaj ogłoszenie