Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Krzeszowice. Budowany wiadukt w Krzeszowicach przeszedł pomyślnie test tonażu

Ewa Tyrpa
Ewa Tyrpa
W połowie września powinien być oddany wiadukt nad torami kolejowymi w sąsiedztwie stacji PKP w ciągu ul. Daszyńskiego.

Obiekt wytrzymał próbę utrzymania ciężarówek ważących prawie sto ton.
Wiadukt zastąpił przejazd kolejowy, na którym po zamknięciu szlabanu, często tworzyły się korki. Także piesi nie byli bezpieczni. Od połowy września na wiadukcie będą przemieszczać się chodnikami po obu stronach, każdy o szerokości 2,5 metra. Cały obiekt ma długość na 2,13 m, a szerokość wynosi 7 m (dwie jezdnie po 3,5 m), a wysokość – 6,5 m. Będzie się na niego można dostać windą.

- Natomiast na perony pasażerowie dostaną się tunelem, który jest w trakcie budowy. Nieco dalej powstanie kładka dla pieszych – zapowiada Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe.

To nie koniec kolejowych inwestycji w gminie Krzeszowice. PKP w ramach modernizacji linii kolejowej na trasie Kraków-Katowice, w Woli Filipowskiej buduje wiadukt w przysiółku Białka. Ma zostać oddany w październiku. Natomiast powstające przy przystanku PKP w Woli Filipowskiej podziemne przejście dla pieszych, będzie zbudowane w przyszłym roku.

Mieszkańcy czekają na zakończenie kolejowych inwestycji, choć niektórzy uważają, że należało zgodzić się na zbudowanie w tym etapie 800-metrowego odcinka w Woli Filipowskiej tuż przy torach.

- Będziemy musieli rozważyć zbudowanie tej drogi oraz w Krzeszowicach odcinka pomiędzy wiaduktem, a ulicą Zagrody – mówi Adam Godyń, przewodniczący Rady Miejskiej i były sołtys Woli Filipowskiej, uczestnik negocjacji z PKP w sprawie kolejowych inwestycji, które w krzeszowickiej gminie potrwają jeszcze rok.

Teraz prowadzone są roboty na torowisku przy stacji w Krzeszowicach. Wymieniana jest cała infrastruktura, m.in. tory i sieć trakcyjna. Po zakończeniu inwestycji, pociągi pasażerskie będą jeździć tą trasą z prędkością 160 km, a towarowe do 120 km.

Inwestycja na całej trasie z Krakowa do Katowic obejmuje modernizację (24) bądź budowę (10) obiektów kolejowych i drogowych, jak wiadukty, tunele, kładki. Całe zadanie kosztuje bez mała 2 mld zł i jest współfinansowane z unijnego programu „Łącząc Europę”.

Etap w gminie Krzeszowice zostanie zakończony za rok.

WIDEO: ZAKAZ WSTĘPU

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski