Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mazda 6 po drobnych zmianach

Mariusz Michalak
Do wyboru są silniki benzynowe 2.0 l o mocy 145, 165 lub 192 KM i silnik Diesla 2.2 l o mocy 150 lub 175 KM
Do wyboru są silniki benzynowe 2.0 l o mocy 145, 165 lub 192 KM i silnik Diesla 2.2 l o mocy 150 lub 175 KM fot. Mazda
Mazda 6. To auto, które jest obecne na rynku od 2012 roku. Dwa lata po premierze poddane zostało modernizacji, a teraz przyszła kolej na dalsze zmiany. Samochód do europejskich salonów sprzedaży trafi jesienią.

Pod względem stylistycznym samochód nie doczekał się żadnych zmian. W gamie kolorów nadwozia wprowadzono nowy odcień szarości Machine Grey. Najważniejszą z nowości jest wprowadzenie systemu G-Vectoring Control. Poprawi on precyzję prowadzenia poprzez zmianę dociążenia kół podczas pokonywania zakrętów.

W praktyce oznacza to, że system GVC zmienia wartość momentu obrotowego silnika na podstawie ruchów kierownicy. Warto dodać, że takie samo rozwiązanie możemy zobaczyć w Mazdzie 3. System ten w najbliższej przyszłości pojawi się także w innych samochodach japońskiego producenta.

Co pod maską

Nabywcy mają do wyboru zarówno jednostki benzynowe jak i wysokoprężne. Do wyboru przewidziano trzy silniki benzynowe: SKYACTIVG 2.0 o mocy 145 lub 165 KM oraz 192-konną jednostkę SKYACTIVG 2.5. Wśród diesli znajdziemy motor SKYACTIVD 2.2 o mocy 150 i 175 KM.

Silnik wysokoprężny pracuje teraz ciszej, a kierowcy mogą liczyć na poprawioną reakcję na wciśnięcie pedału gazu. Rezultat został osiągnięty dzięki zastosowaniu trzech systemów: High-Precision DE Boost Control zwiększa ciśnienie doładowania, aby zdynamizować reakcję na naciśnięcie pedału przyspieszenia, Natural Sound Smoother tłumi charakterystyczny odgłos pracy silnika wysokoprężnego, Natural Sound Frequency Control steruje natomiast fazami rozrządu, aby zneutralizować fale ciśnienia i stłumić trzy krytyczne pasma częstotliwości, przy których elementy silnika wpadają w najgłośniejsze wibracje.

Bez rewolucji w kabinie

Zmiany, choć nie rewolucyjne, znajdziemy we wnętrzu auta. Do dyspozycji jest m.in. nowy wyświetlacz Head-up o zwiększonej rozdzielczości oraz nowy pełnokolorowy wyświetlacz informacyjny.

Pojawił się także system rozpoznawania znaków drogowych oraz system wspomagający hamowanie i zapobiegający kolizjom przy małej prędkości. Przy tym ostatnim rozwiązaniu laser bliskiej podczerwieni zastąpiono kamerą. Producent zaznacza, że jakość materiałów wykończeniowych uległa poprawie, a popracowano również nad mniejszymi wibracjami i hałasem przy dużych prędkościach.

Na razie bez ceny

Jak poinformowano, laminowane szyby boczne z przodu dodatkowo tłumią szum wiatru. Opcjonalnie można zamówić nowy wzór tapicerki ze skóry Nappa.

Odświeżona Mazda 6 trafi do europejskich salonów sprzedaży jesienią tego roku. Niestety, jeszcze nie podano jak przeprowadzone zmiany wpłyną na cennik.

Obecnie Mazda 6 w wersji sedan z silnikiem 2.0 l 145 KM kosztuje od 89 700 zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski