Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Mimo eleganckiej formy Navara przeznaczona jest do ciężkiej pracy

Janusz Michalczak
Duży prześwit nadwozia ułatwia temu pick-upowi pokonywanie stromych podjazdów. Navara może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 t
Duży prześwit nadwozia ułatwia temu pick-upowi pokonywanie stromych podjazdów. Navara może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 t Janusz Michalczak
Nowością w modelu NP300 Navara, służącą poprawie bezpieczeństwa i stabilności jazdy, jest elektroniczny mechanizm różnicowy ograniczający poślizg (eLSD).

Auto już dzisiaj należy do najbardziej utytułowanych na rynku. Navara, co wypada podkreślić, wyznacza od lat standardy w swojej klasie. W roku 2016 uznany został za najlepszy pick-up na świecie. Wspomniany mechanizm różnicowy eLSD w sposób ciągły monitoruje prędkość kół mierzoną przez czujniki układu hamulcowego.

W przypadku wykrycia, że jedno z kół na danej osi obraca się szybciej niż drugie, system uruchamia hamulec na ślizgającym się kole, aby je spowolnić. Poprawia to stabilność i daje poczucie lepszego panowania nad pojazdem.

Kolejne rozwiązania poprawiające bezpieczeństwo i wygodę to między innymi tempomat oraz systemy wspomagania zjazdu ze wzniesienia (HDC) i ruszania pod górę (HSA). Wszystkie te elementy wyposażenia, podobnie jak bezkluczykowy system dostępu do pojazdu, tylna kamera i czujniki parkowania, opracowano w celu zaspokojenia wymagań klientów modelu NP300 Navara.

O bezkompromisowym podejściu Nissana do założeń konstrukcyjnych modelu NP300 Navara świadczy także jeden z najbardziej kompleksowych pakietów aerodynamicznych, jakie kiedykolwiek zaprojektowano do pickupa. Po przeanalizowaniu każdego aspektu sylwetki pojazdu uzyskano kształt, którego współczynnik oporu aerodynamicznego jest o 3,6 proc. niższy w porównaniu z wartością charakteryzującą poprzedni model.

W samochodzie tym jest montowany nowy silnik 2.3 dCi - o 24 proc. wydajniejszy od jednostki, którą zastępuje, a jednocześnie jest najbardziej ekologiczny i ekonomiczny w swoim segmencie. Dostępny w dwóch różniących się mocą odmianach - 120 kW (160 KM) i 140 kW (160 KM) do najlepiej wyposażonych wersji modelu. To pierwsza jednostka z dwiema turbosprężarkami w tym segmencie.

W porównaniu z poprzednim modelem, po trzech latach eksploatacji i pokonaniu 60 000 km, właściciele nowego NP300 Navara mogą liczyć na oszczędności na samym paliwie rzędu ponad 6 tysięcy złotych rocznie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski