MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Mordercza promocja

GN
Po protestach producent wycofał z opakowań napojów podobizny Che Guevary.

   W ramach letniej akcji promocyjnej napojów "Tymbark" na etykietach wydrukowano podobizny blisko 100 znanych postaci wraz z wybranymi dla celów kampanii reklamowej cytatami. Wśród wydrukowanych na etykietach aforyzmów znalazły się również słowa Che Guevary: "Bądźmy realistami, żądajmy niemożliwego".
   Akcja promocyjna producenta napojów nie przypadła do gustu młodym działaczom prawicy. Aktywiści Stowarzyszenia Koliber zaprotestowali przeciw umieszczaniu na etykietkach napojów podobizny Che.
   "Che stał się obecnie symbolem kultury masowej. Dla wielu noszenie koszulki lub naszywki z jego wizerunkiem nie jest niczym nadzwyczajnym. (...) Nie godzimy się na wybielanie postaci, które jednoznacznie kojarzą się z krwią zamordowanych. Nie możemy zapomnieć, jak zbrodniczym totalitaryzmem był komunizm. Jesteśmy to winni tym, którzy zginęli w imię obłędnej i morderczej ideologii (...) Ten sam sposób fałszowania historii, dzięki któremu nie pamięta się o zbrodniach Che, pokazali niedawno Rosjanie, odmawiając uznania wymordowania Polaków w Katyniu za zbrodnię ludobójstwa (...)" - napisał w liście do mediów Paweł Podsiedlik, prezes stowarzyszenia.
   W odpowiedzi na krytyczne reakcje, producent napojów przedwczoraj wycofał kontrowersyjne etykiety.
   - Bierzemy pod uwagę zdanie każdego z naszych konsumentów i dlatego postanowiliśmy zrezygnować z zamieszczania wizerunku Guevary. Przepraszamy wszystkich, którzy poczuli się urażeni - powiedziała nam rzeczniczka prasowa firmy "Tymbark" Dorota Liszka. - Celem kampanii "Tymbarku" nie było przedstawianie Che Guevary w pozytywnym świetle - wyjaśnia rzeczniczka, poruszona reakcją przeciwników argentyńskiego rewolucjonisty. Dodaje, że firma otrzymała także kilkadziesiąt maili od oburzonych klientów.
   W letniej akcji promocyjnej "Tymbarku" wykorzystano również myśli Winstona Churchilla, Napoleona Bonaparte, Boba Marleya, Galileusza, Evity Peron, Jurija Gagarina i Niccola Machiavellego. Cytat z pism tego ostatniego, wybrany na użytek kampanii reklamowej, zdaje się najlepiej kwitować perypetie producenta napojów: "Najczęstszy ludzi błąd: nie przewidzieć burzy w piękny czas".
(GN)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski