Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa identyfikacja wizualna Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Autorem projektów jest Przemek Dębowski

Paweł Gzyl
Paweł Gzyl
Przemek Dębowski
Przemek Dębowski Materiały prasowe
Krakowski Festiwal Filmowy, któremu już drugą edycję towarzyszy hasło INSIDER, zyskał właśnie nową oprawę graficzną. Jej autorem jest projektant Przemek Dębowski, który - dla podkreślenia różnorodności tematycznej i artystycznej festiwalu - przygotował linię 5 kolorystycznych wersji głównego plakatu.

Kiedy w 2024 roku najlepiej przejść na emeryturę?

emisja bez ograniczeń wiekowych

Krakowski Festiwal Filmowy przez ponad 60 lat swojego istnienia umożliwia widzom wstęp do ukrytego, intymnego często świata; zaprasza w podróż w środek zdarzeń, pokazuje fascynującą podszewkę codzienności. Skupienie na filmach dokumentalnych i krótkim metrażu z całego świata pozwala ujrzeć wielobarwny, niejednoznaczny, skomplikowany jego obraz przesycony osobistą i artystyczną interpretacją oraz refleksją twórców filmowych.

Próba ujęcia charakteru, specyfiki festiwalu jednym słowem, pojemnym i wieloznacznym, doprowadziła do stworzenia określenia INSIDER. W tym roku o jego interpretację poproszono Przemka Dębowskiego, grafika związanego z Krakowem.

- Hasło INSIDER było dla mnie zapalnikiem sensów. Oznacza wniknięcie, przeniknięcie, zbadanie czegoś, poznanie. Wydawało mi się stosowne i oczywiste, żeby wizualnie pokazać chęć dotarcia do sedna, zgłębienia. A że jednocześnie mówimy o festiwalu filmowym właśnie, wspaniale się to połączyło z wizerunkiem sali kinowej. Te dwa obszary starałem się zawrzeć w swoim projekcie. - mówi autor.

64. edycja Krakowskiego Festiwalu Filmowego to wiele lat artystycznej tradycji. Od dziesięcioleci plakaty te przygotowywali uznani twórcy polskiego plakatu filmowego. Barbara Orlicz-Szczypuła, prezeska Krakowskiej Fundacji Filmowej, organizatora festiwalu, mówi:

- Zapraszanie nowych osób, wciąganie ich do zespołu KFF jest dla nas fascynującą przygodą. Czasem związaną z ryzykiem, bo nie ingerujemy w zaproponowane koncepcje artystyczne, ale też wielką szansą, bo plakaty KFF zazwyczaj są rozpoznawalne i szeroko komentowane. Bardzo byśmy chcieli, by tak było i tym razem.

- W tej koncepcji jest powrót do korzeni, plakatów konceptualnych, graficznych, o czym po cichu marzyłem, ale także - po pandemii, rozkwicie platform streamingowych - także powrót do kin, do wspólnoty przeżycia filmowego - dodaje Krzysztof Gierat, dyrektor festiwalu.

- Wejść w takie buty to niełatwe zadanie, tym bardziej, że przede mną pracowali wybitni twórcy - wystarczy wspomnieć Kubę de Barbaro i Kubę Sowińskiego - którzy stworzyli plakaty zapadające w pamięć, wyznaczające kierunek projektowania. Zmierzenie się z takim dziedzictwem to wyzwanie, z drugiej strony też wielka frajda. - dodaje Przemek Dębowski.

Przemek Dębowski - grafik, projektant, współwłaściciel wydawnictwa Karakter, a w tym roku też autor koncepcji graficznej Krakowskiego Festiwalu Filmowego _insider. Kreacje w różnych formatach i nośnikach zawisną niebawem w Krakowie i innych polskich miastach.

W trakcie 64. Krakowskiego Festiwalu Filmowego będzie można nabyć limitowaną, kolekcjonerską edycję plakatów _insider autorstwa Przemka Dębowskiego. 64. Krakowski Festiwal Filmowy odbędzie się w kinach od 26 maja do 2 czerwca 2024 roku oraz online na KFF VOD od 31 maja do 16 czerwca 2024 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Nowa identyfikacja wizualna Krakowskiego Festiwalu Filmowego. Autorem projektów jest Przemek Dębowski - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski