Nowe perony i kładka. Pociągi zatrzymają się w rejonie popularnej galerii w Krakowie

Arkadiusz Maciejowski
Arkadiusz Maciejowski
Stacja Kraków Bonarka PKP PLK/FACEBOOK KRAKÓW PO KOLEI
Kolejarze z PKP PLK zapowiadają, że już w lipcu pociągi ponownie zatrzymywać się będą na przebudowanej stacji Kraków Bonarka. Prace trwały około trzech lat, powstały tam dwa nowoczesne perony, połączone kładką. Przejdź do galerii zdjęć i zobacz efekty robót.

Stacja Kraków Bonarka, zlokalizowana w rejonie popularnej galerii handlowej Bonarka, modernizowana jest w ramach przebudowy linii kolejowej w kierunku Skawiny.

Oprócz nowych peronów, kluczowym elementem prac jest budowana nad nimi kładka, która połączy ul. Puszkarską z ul. Tischnera.

- Pociągi zaczną zatrzymywać się na tej stacji w drugiej połowie lipca. Do centrum Krakowa będzie można dojechać z niej w kilka minut - mówi Piotr Hamarnik z biura prasowego PKP PLK.

A przypomnijmy, że niedawno PKP PLK oddały do użytku dwa nowe przystanki Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia, z których pasażerowie również mogą szybko i sprawnie koleją dojechać do centrum stolicy Małopolski.

Np. wspomniany przystanek Kraków Opatkowice - również na trasie z Krakowa do Skawiny - został zbudowany całkowicie od nowa. Powstały m.in. nowoczesne, 200-metrowe perony.

Religia i etyka w szkole. Kto ma kształcić nauczycieli etyki?

Wideo

Materiał oryginalny: Nowe perony i kładka. Pociągi zatrzymają się w rejonie popularnej galerii w Krakowie - Gazeta Krakowska

Komentarze 4

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
R

Pociągi zatrzymają się w rejonie galerii, ale przejścia z peronów w kierunku galerii nie będzie?

d
dewotka lubi kotka !

Od lat nie potrafię zrozumieć na czym polega główny problem z umożliwieniem do wykorzystania mniej użytkowanych linii torów kolejowych pkp w obrębie miasta, do przejazdów pojazdów komunikacji miejskiej, czyli np. tramwajów, drezyn, kolejki aglomeracyjnej . Na świecie stosuje się takie rozwiązania, również w PL (Gdańsk, Gdynia,Sopot). Tak, żeby przynajmniej częściowo odciążać, albo wspomagać, zablokowaną w godzinach szczytu, komunikację miejską. Główny problem leży pewnie natury technicznej, albo może w stosunkach własnościowych na kolei (spółka administrująca torami i przejazdami), ale może do rozwiązania. Na razie być może przy okazji imprez masowych, albo jakichś wydarzeń w mieście, np. w Sylwestra. Jak nie to, to może jakaś kolejka linowa (były takie koncepcje). Coś trzeba pilnie próbować wymyślić, bo inaczej to miasto zostanie zablokowane na amen.

e
ecik

Wspaniale! A kto będzie jeździł tymi pociągami?

G
Gość

Przejazdy kolejowe naprawcie bo 99% wola o pomstę do nieba, pajace z PKP !

Dodaj ogłoszenie