MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Omega 2000

Redakcja
Jest już od pewnego czasu w sprzedaży. Ale wciąż budzi zainteresowanie rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Nowy opel omega na pierwszy rzut oka niewiele się zmienił. Ale to tylko pozory.

Omega 2000

Omega 2000

Jest już od pewnego czasu w sprzedaży. Ale wciąż budzi zainteresowanie rozwiązaniami konstrukcyjnymi. Nowy opel omega na pierwszy rzut oka niewiele się zmienił. Ale to tylko pozory.

Jednym z najważniejszych elementów nowej stylizacji tego auta jest maska w kształcie litery V i chromowana osłona chłodnicy, zintegrowana z pokrywą silnika. Elementy te nadają przedniej części pojazdu bardziej jednolity wygląd. A nowe reflektory - jak to jest ostatnio w modzie - z przezroczystego szkła podkreślają luksusowy wygląd. Niejako przy okazji zapewniają lepsze oświetlenie drogi.
 W związku z tym, że o wyglądzie decydują nawet najmniejsze szczegóły, w omedze 2000 przeprojektowane zostały również boczne lusterka. Dzięki swoim bardziej opływowym kształtom zmniejszają do minimum irytujący szum wiatru. Przecież właśnie lusterka wywołują najwięcej hałasu przy szybkiej jeździe. A nowa omega naprawdę potrafi szybko jeździć. Ale o tym później. Na razie zostańmy przy zmianach w nadwoziu.
 Np. aby zamaskować widok spodu samochodu obniżono tylny zderzak, dzięki czemu udało się też nieco zaokrąglić kształt omegi nowej generacji. Pojazd ten zachował duże rozmiary swojej poprzedniczki, co czyni go jednym z najbardziej przestronnych i wielofunkcyjnych pojazdów w swojej klasie. Przy rozstawie osi 2730 milimetrów oraz długości, szerokości i wysokości, odpowiednio, 4748/1786/1457 milimetrów (kombi: 4819/1787/1552 mm), oferuje dużą ładowność, i dość luksusowe warunki podróżowania dla pięciu osób. Pojemność bagażnika sedana wynosi 530 litrów, a kombi 1800 litrów, co jest jednym z najlepszych rezultatów w tej klasie. W modelu kombi można przewozić przedmioty o długości do trzech metrów, po złożeniu oparcia przedniego fotela pasażera.

 Nowością w gamie silników oferowanych w omegach jest 2,2-litrowa, szesnastozaworowa jednostka napędowa o mocy 144 KM. Ta wersja zapewnia bardzo dobre osiągi : potrzebuje tylko 10,5 sekund (kombi: 11,0), by rozpędzić się od O do 100 km/h. a maksymalna prędkość wynosi 210 km/h (kombi: 202 km/h).
 Na razie najmocniejszymi silnikami są dwie benzynowe jednostki V6 (2,5 i 3,0-litrowe) o mocy odpowiednio 170 KM i 211 KM. Zapewniają one wersji sedan możliwość osiągnięcia maksymalnej prędkości 228 i 243 km/h. Z 2,5-litrową jednostką omega rozpędza się od O do 100 km/h w 9,5 sekundy zaś w wersji 3,0 V6 czas ten skraca się do 8,5 sekundy.
 Obecnie do najbardziej ekskluzywnych modeli dołącza się aluminiowy 5,7-litrowy silnik V8 o mocy ponad 300 KM, o którym pisaliśmy już na łamach Jeżdżę z Dziennikiem.

(j)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski