Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Omega jak corvette

B
Wyrafinowana elegancja i rewelacyjne osiągi to charakterystyka nowej omegi V8. Ograniczona seria tego ekskluzywnego modelu napędzana jest 5,7-litrowym, aluminiowym silnikiem V8 o mocy 310 KM. Drapieżnie pracujący silnik doprowadza ekskluzywną omegę V8 od 0 do 100 km/godz. w czasie poniżej siedmiu sekund. Maksymalna prędkość ograniczona jest elektronicznie i wynosi 250 km/godz. Ten nowy Opel znajdzie się w europejskich salonach sprzedaży jesienią i oferowany będzie w wersji sedan i kombi.

Potwór na kołach


     Najnowszy etap w rozwoju (III generacja) słynnego na całym świecie, produkowanego przez General Motors, silnika V8 stanowi podstawę napędu omegi. Silniki te nierozerwalnie łączą się z amerykańską legendą wozów sportowych - chevroletem corvette. Siła tej aluminiowej jednostki z dwoma zaworami na cylinder tworzona jest przez 5650 centymetrów sześciennych pojemności. Świetne osiągi umożliwia wytwarzana moc 228 kW (310 KM) i maksymalny moment obrotowy wynoszący 450 Nm przy 5600 obr./min.
     5,7-litrowy silnik dostępny jest w omedze V8 wyłącznie w połączeniu z automatyczną przekładnią. Moment obrotowy nawet przy niskich obrotach silnika - 400 Nm przy 1800 obr./min - zapewnia dużą elastyczność potrzebną do łatwego wyprzedzania oraz dużą moc niezbędną przy ciągnięciu przyczepy (maksymalny, dozwolony ciężar przyczepy wynosi 2100 kg).
     Podwozie DSA (Dynamic SA--fety) w omedze V8 oparte jest na cieszącej się uznaniem sportowej wersji najnowszego modelu omegi. W ubiegłym roku zostało ono dodatkowo ulepszone. Daje to samochodowi wyjątkowe rozłożenie wagi, wynoszące 51 procent na przednią i 49 procent na tylnią oś. Specjalnie przystosowane zawieszenie i amortyzacja poprawiają właściwości jezdne przy dużych prędkościach. W samochodzie zainstalowany został wydajny system hamulcowy, dostosowany do dynamiki V8. Wyposażony jest on w wentylowane tarcze na wszystkich kołach (330 mm średnicy z przodu, 300 z tyłu). Droga hamowania, poniżej 38 metrów, mieści się w normach dla samochodów sportowych. Dodatkowy czynnik bezpieczeństwa stanowi Elektroniczny System Kontroli Przyczepności.


     Uzupełnieniem podwozia DSA są charakterystyczne, 17-calowe, sześcioramienne aluminiowe koła, dostosowane wyłącznie do opon Michelin "pilot sport" 235/45 ZR 17. Dyskretne, eleganckie elementy wyglądu stawiają omegę V8 wśród najbardziej ekskluzywnych modeli Opla. Są to: specjalna atrapa chłodnicy, grafitowoszare szczęki hamulcowe, przyciemniane tylne lampy, podwójna rura wydechowa ze stali nierdzewnej i znaczek V8 z tyłu.
     Elegancją charakteryzuje się również wnętrze nowego modelu Opla: aluminiowe nakładki na drzwiach i centralnej konsoli, specjalna grafika wskaźników, skórzana tapicerka, obejmująca również perforowane pokrycie kierownicy. Wśród opcji znajdują się liczne dodatki: system nawigacyjny z zestawem audio wysokiej klasy, zintegrowany system audio-telefoniczny i system nagłośnieniowy Bose, dopasowany do wnętrza Omegi.
     Standardowy pakiet bezpieczeństwa flagowego modelu Opla oferuje ochronę wszystkim podróżującym. W jego zakres wchodzą przednie i boczne poduszki powietrzne dla kierowcy i pasażera, a także aktywne zagłówki na przednich fotelach. System wyczuwania pasażera na przednim siedzeniu uruchamiający poduszkę tylko wtedy, gdy miejsce jest zajęte, jest dostępny jako opcja. Dodatkowo, tył tylnych siedzeń w modelu kombi (caravan) wyposażony jest w system ALIAS (zaawansowany system zapobiegania przemieszczeniu ładunku do wnętrza części pasażerskiej), który w przypadku zderzenia czołowego zapewnia pasażerom większą ochronę przed przesuwającym się do przodu ładunkiem lub bagażem. W konsekwencji, znacznie zmniejsza on w takich wypadkach ruch pasażera do przodu, który zajmuje miejsce pośrodku tylnego siedzenia.
     (B)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski