Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Prawdziwe kombi

Redakcja
 BK


Wprawdzie Europejczycy nie przejawiają takiego zamiłowania do samochodów dostawczych jak lubujący się w pick-upach amerykanie, ale często kupując samochód liczą się z koniecznością jego użytkowania nie tylko w czasie pracy. Stąd też podczas wyboru samochodu dużą wagę przywiązuje się nie tylko do walorów użytkowych, ale także estetycznych.
 Mając świadomość zainteresowań klientów, styliści koncernu PSA i Renault zadbali o to, aby pojazd nie był tradycyjnym furgonem o prostych, kanciastych liniach.
 Efektem prac jest wysoka, dwubryłowa karoseria z charakterystyczną przestrzenią silnika, dużą, pochyloną pod znacznym kątem szybą przednią i ogromną przestrzenią pasażersko-ładunkową (budowane są wersje towarowe bez szyb tylnych i osobowe przeszklone z tyłu). Pomimo pozornej wielkości (samochody mają wysokość ponad 180 cm) długość pojazdów wynosi zaledwie 400 cm, czyli tyle samo co pojazdów klasy kompakt.
 Jak przystało na samochody mogące służyć jako model osobowy, wykazano dużą dbałość o wykończenie wnętrza: siedzenia i deska rozdzielcza wykonane zostały z dobrych jakościowo materiałów, podłogę wyścielają dywaniki, a wskaźniki tablicy rozdzielczej przypominają te z modeli osobowych. Na tym kończy się jednak podobieństwo. Berlingo, partner i kangoo posiadają bowiem konsolę środkową, deskę rozdzielczą i zagospodarowanie wnętrza zbliżone do samochodów dostawczych. Osoby wsiadające do modelu będą więc zaskoczone ogromną przestrzenią nad głową kierowcy i.. wysokością siedzenia. Nie jest ono bowiem osadzone jak w modelach osobowych zaraz nad podłogą, ale zajmując miejsce musimy wdrapać się na fotel jak w jazdach dostawczych.
 Mankamentami samochodów był brak swobodnego dostępu na tylną kanapę. Dotyczy to szczególnie wersji koncernu PSA, które oferowały modele z drzwiami tylko z przodu. W ubiegłym roku wyeliminowano ten problem i wprowadzono na rynek model z przesuwanymi drzwiami bocznymi. Konstruktorzy Renault zaoferowali wówczas nowość - drugie boczne drzwi.
 Wersja pięcioosobowa obu koncernów posiada w tylnej części jednoczęściowe drzwi uchylane do góry. Przy przewozie osób na tylnej kanapie, czyli normalnej pozycji siedzeń, oferuje ona przestrzeń ładunkową 660 litrów (dla berlingo i partnera) lub 500 litrów (dla kangoo). Podłoga bagażnika wyłożona została dywanikiem gumowym z przetłoczeniami wzdłużnymi, przez co położone tam przedmioty nie przesuwają się na zakrętach. Jeżeli chcielibyśmy powiększyć przestrzeń bagażową, wystarczy pociągnąć dźwignię umieszczoną na oparciu tylnej kanapy, złożyć oparcie, a następnie przewrócić złożone siedzenie do przodu. Po złożeniu siedzeń przestrzeń bagażowa powiększa się do 2800 litrów (samochody PSA) lub 2380 (renault). Zaletą samochodu - odczuwalną szczególnie podczas jazd wakacyjnych i odwiedzaniu wielu campingów - jest możliwość składania 1/3 siedzenia. Wystarczy bowiem złożyć mniejszą część siedziska i oparcia, aby powiększyć przestrzeń bagażową tak, iż nie musimy wypuszczać powietrza z materacy, upakowywać dokładnie rzeczy w torbie itp. Równocześnie na rozłożonej kanapie tylnej (2/3 siedziska) może wygodnie podróżować dwójka pasażerów.
 Atutem w porównaniu z innymi samochodami dostawczymi jest także zawieszenie. Pozwala ono na neutralną charakterystykę jazdy podczas szybkich manewrów na trasie, a równocześnie doskonale sprawuje się przy przejeździe przez gorsze jakościowo drogi gruntowe.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski