Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remonty i korki w Krakowie. Fala zmian od weekendu. Rondo Polsadu, Zwierzyniecka, al. Jana Pawła II

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
W związku z budową nowego przebiegu Sudołu Dominikańskiego w ramach realizacji trasy tramwajowej do Mistrzejowic, od 16 marca zmieniła się organizacja ruchu w rejonie ulic Młyńskiej i Miechowity. Ulica Miechowity została zamknięta, a na ulicy Młyńskiej pojawiły się zwężenia. Zmian w Krakowie będzie jednak więcej, na drogach i w komunikacji.

Budowa tramwaju do Mistrzejowic

Co się zmieni?

  • Dotychczasowa przełączka na ul. Młyńskiej zostanie przesunięta na północ, w kierunku ronda Polsad.
  • Na połączeniu ul. Miechowity z ul. Młyńską, ruch kołowy zostanie zamknięty – objazd będzie możliwy przez ul. Stanisława ze Skalbmierza. Jednocześnie komunikacja miejska będzie kursować w tym miejscu po dotychczasowej trasie i zostanie wprowadzony ruch wahadłowy po utwardzonym poszerzeniu, dostępnym wyłącznie dla pojazdów transportu publicznego oraz budowy.
  • Przystanek autobusowy “Miechowity 03” zostanie przeniesiony na skrzyżowanie ul. Bohaterów Wietnamu z ul. Młyńską.
  • Nowa organizacja ruchu zostanie wprowadzona 16 marca, od godziny 5.00 rano i potrwa do sierpnia.

Co się dzieje na budowie? Zaczęto przygotowania i niwelację terenu pod wykonanie prac żelbetowych na stacji przy rondzie Polsadu oraz będą spawane głowice baret, czyli docelowych słupów podtrzymujących strop stacji. W marcu rozpocznie się również głębienie ścian szczelinowych na stacji przy rondzie Młyńskim i komorze rozjazdowej KST. Będzie to rozpoczęcie robót konstrukcyjnych na tym etapie prac tunelowych. Ponadto, prace będą również obejmowały budowę platform na rondzie Młyńskim, pod estakadą w ciągu ul. Bora Komorowskiego oraz wykop pod ich budowę na ul. Lublańskiej.

Remonty i korki w Krakowie. Fala zmian od weekendu. Rondo Polsadu, Zwierzyniecka, al. Jana Pawła II

Nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia KST IV połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema–Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule Partnerstwa Publiczno-Prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu. Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.

Poprawa nawierzchni na ul. Lublańskiej

Fragment ul. Lublańskiej (Dzielnica III – Prądnik Czerwony) zyska nową nawierzchnię. Pierwsze prace ruszą w przyszłym tygodniu. Pojawią się zmiany w organizacji ruchu.

Ul. Lublańska (kierunek Nowa Huta) – na odcinku od al. 29 Listopada do Czereśniowej – zyska nową nawierzchnię. Drogowcy wyremontują również zatokę autobusową oraz miejscowo chodniki.

Prace będą etapowane. Największe zmiany w organizacji ruchu pojawią się podczas ostatniego etapu – ulica Lublańska zostanie wtedy wyłączona z ruchu. Na czas robót w nową lokalizację zostanie przesunięty przystanek autobusowy Opolska Estakada – na skrzyżowanie z ul. Czereśniową.

Planowany harmonogram prac:

etap 1 – od środy, 20 marca do środy, 10 kwietna br. –

zakres: prace brukarskie, frezowanie, remont zatoki, wykonanie nawierzchni do warstwy wiążącej na jednym z dwóch pasów ruchu ul. Lublańskiej (kierunek Nowa Huta), przejezdność zachowana,

etap 2 – od czwartku, 11 do wtorku, 30 kwietnia br. –

zakres: prace brukarskie, frezowanie, wykonanie nawierzchni do warstwy wiążącej, na jednym z dwóch pasów ruchu ul. Lublańskiej (kierunek Nowa Huta), przejezdność zachowana,

etap 3 – od środy, 1 maja do niedzieli, 5 maja br. –

zakres: prace brukarskie przy ul. Czereśniowej oraz wykonanie warstwy ścieralnej na całym fragmencie Lublańskiej (od al. 29 Listopada do Czereśniowej), całkowite zamknięcie remontowanego fragmentu ul. Lublańskiej, objazdy.

Zadanie w ramach Programu modernizacji dróg, a jego koszt to ok. 1,3 mln zł.

Nowa inwestycja w sąsiedztwie parku Lotników Polskich

W poniedziałek, 18 marca br. deweloper rozpocznie przebudowę skrzyżowania al. Jana Pawła II z ul. Ułanów (dzielnica III Prądnik Czerwony). Inwestycja drogowa podyktowana jest potrzebą skomunikowania powstającej inwestycji kubaturowej z drogą publiczną.

W ramach zadania wybudowany zostanie czwarty wlot na skrzyżowaniu al. Jana Pawła II z ul. Ułanów, przebudowany zostanie system sygnalizacji świetlnej oraz wykonane niezbędne przekładki kolidującego uzbrojenia. Dodatkowo dzięki inwestycji zyskają piesi i rowerzyści – na fragmencie o długości ok. 60 m po stronie inwestycji kubaturowej ciąg pieszo-rowerowy zostanie zastąpiony chodnikiem i drogą dla rowerów.

W pierwszej kolejności, od 18 marca br., inwestor przystąpi do budowy infrastruktury pieszej wraz z siecią uzbrojenia terenu – zawężony zostanie istniejący ciąg pieszo – rowerowy.

Czasowa organizacja ruchu nie zakłada znaczącego wpływu na ruch na skrzyżowaniu ul. Ułanów i al. Jan Pawła II – zmiany dla kierowców pojawią się dopiero podczas kolejnego etapu – na odcinku prowadzonych prac obowiązywać będzie ograniczenie prędkości do 40 km/h oraz zawężenie jezdni. O terminie wprowadzenia tych zmian będziemy informować na bieżąco.

Zadanie będzie realizował deweloper w ramach art. 16 ustawy o drogach publicznych.

Zakończenie inwestycji planowane jest na połowę maja br.

Kolejny etap prac na ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki

Na ul. Zwierzynieckiej przebudowane zostały już wszystkie uzbrojenia podziemne. Na odcinku od budynku filharmonii do ul. Małej trwa budowa kanalizacji opadowej. W przyszłym tygodniu ruszą prace związane z wykonaniem konstrukcji torowiska i jezdni.

Z kolei w rejonie ul. Powiśle układane jest torowisko oraz trwa budowa jezdni. 14 marca rozpoczęto prace bitumiczne. Jeśli warunki pogodowe nie pokrzyżują planów, od poniedziałku, 18 marca dopuszczony do ruchu zostanie fragment ul. Zwierzynieckiej – ruch jednokierunkowy będzie możliwy od ul. Powiśle w kierunku al. Krasińskiego.

Na ul. Kościuszki trwa przebudowa uzbrojeń podziemnych na całym odcinku. Na odcinku od mostu do ul. Flisackiej trwa układanie torowiska oraz budowa konstrukcji jezdni. W poniedziałek, 18 marca planowane są zmiany w rejonie skrzyżowania ul. Senatorskiej i Kościuszki. Możliwość manewru zawracania zyskają autobusy komunikacji miejskiej.

Projekt „Modernizacja torowisk tramwajowych wraz z infrastrukturą towarzyszącą” otrzymał dofinansowanie ze środków unijnych w ramach Działania 6.1 – Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach, Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.

Od najbliższego poniedziałku, 18 marca, w związku z rozpoczęciem kolejnego etapu przebudowy ul. Zwierzynieckiej i Kościuszki, zostaną wprowadzone zmiany w funkcjonowaniu linii komunikacji miejskiej.

  • linia 134 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: „ZOO” – … – ul. Dunin-Wąsowicza, Senatorska, Plac Na Stawach, Salwator (przystanek końcowo-początkowy) – ul. Senatorska, Komorowskiego, Kościuszki, Borelowskiego-Lelewela, Dunin-Wąsowicza, Kałuży, Focha – … – „ZOO”
  • linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: „Plac Na Stawach 71”, „Komorowskiego 02”; „Salwator 05”
  • linia 502 – będzie kursować po trasie czasowo zmienionej: „Aleja Przyjaźni” – … – ul. Dunin-Wąsowicza, Senatorska, Plac Na Stawach, Salwator (przystanek końcowo-początkowy) – ul. Senatorska, Komorowskiego, Kościuszki, Borelowskiego-Lelewela, Dunin-Wąsowicza, Kałuży, Focha – „Aleja Przyjaźni”
  • linia będzie dodatkowo obsługiwać przystanki: „Plac Na Stawach 71”, „Komorowskiego 02”; „Salwator 05”
  • przystanek „Cracovia Stadion 02” pozostanie bez obsługi.

Sztuczna inteligencja - czy świat stanie się lepszy?

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski