Rozjechany objazd

EM
Udostępnij:

   Na naprawę dróg służących za objazd podczas budowy rond "Pod transformatorem" w Libiążu potrzebne jest 100-200 tys. zł. Pieniądze te wystarczą, by załatać największe dziury i prowizorycznie zabezpieczyć nawierzchnię przed zimą. Kosztorys generalnego ich remontu szacuje się na milion zł. Sporną sprawą jest teraz kto ma za to zapłacić.
   Na objeździe najbardziej ucierpiały wąskie, boczne ulice: Waryńskiego, Ujazdówki i Spokojna, które nie są przystosowane do przejazdu nimi ciężkich samochodów.
   - Aby nie doszło do takich zniszczeń, należało wcześniej pomyśleć o wprowadzeniu ograniczenia do 15 ton dla samochodów ciężarowych, aby nie wjeżdżały one na niedostosowane dla nich drogi. Tiry zniszczyły nawierzchnie, rowy, a nawet ogrodzenia pobliskich zabudowań i zagrażały bezpieczeństwu miejscowym - _uważa radny Kazimierz Poznański. - Straty z tego tytułu nie wynoszą 200 tys. zł, lecz jest to znacznie większa kwota.
   Zdanie to potwierdza Grzegorz Kotelnicki z Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie: -
Kosztorys całościowych napraw szacujemy na milion złotych. Nie jesteśmy jednak w stanie przeznaczyć na te drogi tyle pieniędzy w tym roku. Planujemy naprawić jedynie najbardziej zniszczone fragmenty i na tyle je zabezpieczyć, aby przetrwały zimę - tłumaczy Kotelnicki. - Przedsięwzięcie to, podobnie jak ronda zrobimy wspólnie z gminą Libiąż i województwem. Trwają uzgodnienia co do udziału finansowego stron. Prowizoryczny remont szacujemy na 100-200 tys. zł.
   Libiąscy samorządowcy zadeklarowali już przeznaczyć na to zadanie 50 tys. zł. Nie wszyscy z nich są jednak przekonani co do milionowych strat spowodowanych przez objazd.
   -
Najbardziej zniszczone zostały te ulice, które już od dawna wymagały remontu. Ich gospodarzem jest powiat. Nie było jednak alternatywnych tras i objazd musiał nimi przebiegać -_ mówi wiceburmistrz Libiąża Jacek Latko. - Trudno było przewidzieć jakie będą jego skutki, dlatego nie było mowy, aby jeszcze przed inwestycją zabezpieczyć się porozumieniem dotyczącym partycypacji stron w naprawie dróg wykorzystanych za objazd. Pierwszy krok jest już po stronie wykonawcy, który położył podkłady pod asfalt. Do powiatu należy teraz położenie nakładek w miejscach tego wymagających z finansowym udziałem gminy.
(EM)

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie