Na naprawę dróg służących za objazd podczas budowy rond "Pod transformatorem" w Libiążu potrzebne jest 100-200 tys. zł. Pieniądze te wystarczą, by załatać największe dziury i prowizorycznie zabezpieczyć nawierzchnię przed zimą. Kosztorys generalnego ich remontu szacuje się na milion zł. Sporną sprawą jest teraz kto ma za to zapłacić.
Na objeździe najbardziej ucierpiały wąskie, boczne ulice: Waryńskiego, Ujazdówki i Spokojna, które nie są przystosowane do przejazdu nimi ciężkich samochodów.
- Aby nie doszło do takich zniszczeń, należało wcześniej pomyśleć o wprowadzeniu ograniczenia do 15 ton dla samochodów ciężarowych, aby nie wjeżdżały one na niedostosowane dla nich drogi. Tiry zniszczyły nawierzchnie, rowy, a nawet ogrodzenia pobliskich zabudowań i zagrażały bezpieczeństwu miejscowym - _uważa radny Kazimierz Poznański. - Straty z tego tytułu nie wynoszą 200 tys. zł, lecz jest to znacznie większa kwota.
Zdanie to potwierdza Grzegorz Kotelnicki z Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie: - Kosztorys całościowych napraw szacujemy na milion złotych. Nie jesteśmy jednak w stanie przeznaczyć na te drogi tyle pieniędzy w tym roku. Planujemy naprawić jedynie najbardziej zniszczone fragmenty i na tyle je zabezpieczyć, aby przetrwały zimę - tłumaczy Kotelnicki. - Przedsięwzięcie to, podobnie jak ronda zrobimy wspólnie z gminą Libiąż i województwem. Trwają uzgodnienia co do udziału finansowego stron. Prowizoryczny remont szacujemy na 100-200 tys. zł.
Libiąscy samorządowcy zadeklarowali już przeznaczyć na to zadanie 50 tys. zł. Nie wszyscy z nich są jednak przekonani co do milionowych strat spowodowanych przez objazd.
- Najbardziej zniszczone zostały te ulice, które już od dawna wymagały remontu. Ich gospodarzem jest powiat. Nie było jednak alternatywnych tras i objazd musiał nimi przebiegać -_ mówi wiceburmistrz Libiąża Jacek Latko. - Trudno było przewidzieć jakie będą jego skutki, dlatego nie było mowy, aby jeszcze przed inwestycją zabezpieczyć się porozumieniem dotyczącym partycypacji stron w naprawie dróg wykorzystanych za objazd. Pierwszy krok jest już po stronie wykonawcy, który położył podkłady pod asfalt. Do powiatu należy teraz położenie nakładek w miejscach tego wymagających z finansowym udziałem gminy.
(EM)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?