MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rozmowa Kroniki

Redakcja
FOT. GABRIELA FRANCUZ
FOT. GABRIELA FRANCUZ
JOANNA HAWROT, krakowska projektantka, której kolekcję wyróżniono jako jedną z najbardziej oryginalnych podczas marcowej XV edycji Brooklyn Fashion Weekend w Nowym Jorku.

FOT. GABRIELA FRANCUZ

- Jak udało Ci się osiągnąć sukces na Brooklyn Fashion Weekend?

- Projekt "Nowy Jork" był przygotowywany kilka miesięcy przez kilkuosobową załogę. Obejmował kolekcję Hiroko, multimedialny performance oraz mieszankę japońskiej i berlińskiej muzyki elektronicznej. Chodziło o wykreowanie postaci miejskiej wojowniczki Hiroko, współczesnej kobiety komunikującej się z rzeczywistością za pomocą ubioru. Sama kolekcja inspirowana jest autentyczną postacią japońskiej artystki Hiroko Komiya, której koncert bardzo mnie poruszył. Zadedykowałam jej cały projekt. Inicjatywa została zrealizowana wspólnie z Mys Fashion Group - nowoczesną modową marką skupiającą międzynarodowych projektantów. Wspólnie z MYS zaprojektowałam też swoją pierwszą autorską linię butów.

- To nie pierwsze Twoje sukcesy.

- Wcześniej pokazywałam się m. in. w Paryżu podczas Kult Excibition, na Berlińskim Tygodniu Mody. Kolekcja Hiroko miała w lutym przedpremierę podczas prestiżowych targów The Gallery w Duesseldorfie, gdzie spotkała się ze świetnym przyjęciem kupców i międzynarodowych mediów. Podczas naszego pobytu w Nowym Jorku, w Duesseldorfie została pokazana też kolekcja Wiosna/Lato 2013, wyróżniona zaproszeniem przez organizatorów targów w Moskwie i Duesseldorfie.

- Jaką masz receptę na zrobienie dobrej kolekcji?

- Nie ma konkretnej recepty na cokolwiek, każda forma tworzenia jest bardzo osobista a jej odbiór subiektywny. Dla mnie przygotowywanie się do nowej kolekcji jest niezwykle trudnym okresem, zawsze związanym z osobistą zmianą.

- Trudno być projektantką? Jak Ty zaczęłaś projektować ?

- Z tym pytaniem wiąże się wiele historii, interpretowanych przeze mnie na różne sposoby. Z perspektywy czasu wiem, że decyzja opuszczenia ukochanego miasta, pracy w radiu i świetnie zapowiadającej się przyszłości, była pewnego rodzaju brawurowym marzeniem, które do tej pory jest odpowiedzialne za wszystko.

- Nie reklamujesz się wcale, ale jesteś dobrze znana.

- Zamiast inwestowania w reklamy, wybrałam inwestycje w rozwój i konkretne rzeczy. Wierzyłam, że ma to swój sens. Także w dziedzinie PR. Chcę, by ludzie kojarzyli moją markę z konkretną treścią i estetyką, nie z reklamami.

- Jak określiłabyś swój styl?

- Mój styl to mariaż futurystycznych i stylizowanych elementów. Traktuję modę jak dziedzinę sztuki. Tematyczne cykle kolekcji prezentuję w formie artystycznych instalacji. Filozofia marki to "from fashion to art". Moje kolekcje swobodnie poruszają się pomiędzy haute couture a pre t-a-porter.

- Jaka powinna być dobrze ubrana kobieta?

- Nie wiem, jaka powinna być modna kobieta, wiem tylko, że świadomość mocy ubrań pomaga w komunikowaniu się ze światem i ze sobą. A moda? jest do naszej dyspozycji, więc korzystajmy z niej do woli.

- Co będzie modne w nadchodzącym sezonie?

- Bycie sobą i niepoddawanie się tendencjom i trendom.

- Masz jakieś rady dla kobiet, które chcą dobrze wyglądać ?

- Kobiety powinny częściej słuchać siebie i realizować własne pomysły. Rolą projektantów i stylistów jest pomóc kobiecie w dotarciu do siebie.

Rozmawiała MAŁGORZATA STUCH

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Inflacja będzie rosnąć, nawet do 6 proc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski