MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Skrzyżowanie 206 z 307

A
Jak powszechnie wiadomo, światem rządzą mężczyźni…, a mężczyznami - kobiety. Posiadanie tego samochodu stało się wyznacznikiem sukcesu współczesnej damy. Rozkochał on w sobie więcej pań niż Bruce Willis i Tom Cruz razem wzięci. Wszystko za sprawą urokliwego spojrzenia i niebanalnych kształtów. Podobno są takie dwie liczby, które niemal każda kobieta chciałaby mieć. Nr 5 - na półce w łazience i 206 na parkingu przed domem… Samochód miał swoją premierę w 1998 roku. Stylistyka następcy popularnej "dwieściepiątki" oczarowała niemal wszystkich.

Gdyby wszystkie samochody sprzedawały się tak dobrze jak ten, to o finansowych kłopotach branży motoryzacyjnej nikt by zapewne nie słyszał. Mały, przeciętnie wykonany i stosunkowo drogi pojazd z miejsca stał się rynkowym hitem. Na "chłopski" rozum może się to wydawać dziwne, ale właśnie w tym miejscu kryje się tajemnica sukcesu prezentowanego auta.

Doskonale dobrane proporcje, "smaczne" detale i zadziorne spojrzenie sprawiły, że auto urzekło zwłaszcza przedstawicielki płci pięknej. O kunszcie designerów niech świadczy fakt, że samochód w niemal niezmienionej formie (drobny lifting w 2003 roku) przetrwał na rynku aż po dzień dzisiejszy.
Ale oto na polski rynek trafia nowy model oznaczony cyferkami 207. Czy będzie równie popularny jak jego poprzednik?
Gama silników nowego "puga" rozpoczyna się jednostką o pojemności 1.4 l i mocy 75 KM (118 Nm). 16-zaworowa wersja tego silnika jest o 15 KM mocniejsza (133 Nm). Najmocniejszym silnikiem benzynowym jest 1.6 16v o mocy 110 KM (147 Nm). Wśród jednostek wysokoprężnych znalazły się dwa silniki HDI: 1.4 l o mocy 70 KM i 1.6 l w dwóch wersjach o mocy 90 (160 Nm) i 110 KM (215). Ciśnienie wtrysku paliwa w mocniejszej jednostce wynosi 1600 barów.
Niebawem ofertę uzupełnią dwa mocniejsze silniki benzynowe opracowane we współpracy z BMW. Pierwszy z nich to czterocylindrowy silnik o pojemności 1.6 l, który dzięki tzw. softturbo (0.8 bara) będzie dysponował mocą 150 KM i maksymalnym momentem 240 Nm. Ta sama jednostka będzie oferowana również bez doładowania. Wyposażona w mechanizm zmiennych faz rozrządu i dwa wałki w głowicy będzie dysponować mocą 115 KM i momentem 160 Nm.
Peugeot 207 ma 4.03 m długości, 2.54 m rozstawu osi, 1.72 m szerokości i 1.47 m wysokości. Dzięki zwiększonej długości w porównaniu do 206-tki nowy pojazd ma mieć bardziej przestronne wnętrze. Tylna kanapa jest dzielona i składana, a pojemność bagażnika w normalnych warunkach wynosi 270 litrów.
Stylistycznie Peugeot 207 przypomina skrzyżowanie 206 z 307. Wygląd przodu zdominował duży wlot powietrza, który upodobnił 207 do większych modeli marki. W oczy rzucają się również duże reflektory. Z kolei tylny słupek przywodzi na myśl 307.
207 może poruszać się na 15-, 16- lub 17-calowych kołach i posiada elektryczne wspomaganie kierownicy. Za hamowanie odpowiadają powiększone z 266 do 283 mm (średnica) wentylowane tarcze hamulcowe. Z tyłu w zależności wersji silnikowej stosowane będą bębny lub tarcze.
Układ hamulcowy posiada oczywiście ABS z rozkładem siły hamowania (EBFD) i asystentem hamowania oraz ASR. W zależności od wersji w standardzie lub w opcji oferowany jest ESP. W trudnych warunkach można go odłączyć, natomiast jest on automatycznie uruchamiany przy prędkości powyżej 50 km/h. (A)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski