Mundurowych tyle samo, ale więcej pracowników w policyjnej administracji...
Już po styczniu ubiegłego roku, po wprowadzeniu reformy administracyjnej, brzeska komenda policji zyskała status powiatowej. W związku z tym konieczne stało się zatrudnienie kilku dodatkowych osób.
W ubiegłym roku dodatkowe etaty nie były przewidziane w budżecie jednostki, co spowodowało pewne kłopoty finansowe, teraz zostały już uwzględnione i nie spowodują zakłóceń w przebiegu pracy policji.
Obecnie w komendzie zatrudnionych jest 134 mundurowych i 3 urzędników państwowych. Jeden policjant przypada prawie na blisko 700 mieszkańców. Wójciak mówi, że niestety przelicznik ten nie zmienił się od wielu już lat. Rzecznik policji zapewnia, że w czasie rekrutacji nowych pracowników dużo uwagi zwraca się na wykształcenie, teraz matura to niezbędne minimum: W ciagu kilku ostanich lat wielu "starych" policjantów uzupełniało luki w wykształceniu, był to warunek pozostania w służbie.
(ZS)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?