MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Szybki i rekordowo pojemny

JANUSZ MICHALCZAK
Klasyczna sylwetka skrywa wyrafinowaną technikę FOT. JANUSZ MICHALCZAK
Klasyczna sylwetka skrywa wyrafinowaną technikę FOT. JANUSZ MICHALCZAK
Volkswagen Golf należy do tych pojazdów, które w swojej klasie wyznaczają nowe tendencje. Nowy model Varianta, czyli wersji kombi, wyróżnia się przede wszystkim bardzo pojemnym wnętrzem.

Klasyczna sylwetka skrywa wyrafinowaną technikę FOT. JANUSZ MICHALCZAK

VW GOLF 2.0 TDI VARIANT. Zamontowane w tym modelu systemy eliminują do minimum ryzyko kolizji

Walorem tego samochodu jest potężny bagażnik o ładowności 605 litrów, mniejszy zaledwie o 5 l niż w przodującej pod tym względem Octavii. Auto ma kierunkowskazy i światła do jazdy dziennej zintegrowane w reflektorach halogenowych, które podkreślają dynamiczny charakter tego samochodu.

Kilka stylów jazdy do wyboru

Auto mierzy teraz 4562 mm długości i jest aż o 307 mm dłuższe od poprzednika. Zwiększony został rozstaw kół, poszerzono rozstaw osi (2635 mm) i zmniejszono wysokość nadwozia. Variant oferuje z tzw. DCC (adaptacyjna regulacja zawieszenia) pięć stylów jazdy: Eco, Sport, Normal, Individual oraz Comfort. Wyróżnikiem testowanego modelu jest dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG, którą w trybie Sport charakteryzuje bardzo szybka praca. Auto przyspiesza od 0 do 100 km na godz. w 8,9 sekundy.

Golf Variant wyposażony jest w system nawigacji Discover Pro z 8 calowym ekranem. Posiada także napęd DVD, moduł telefoniczny UMTS, rozszerzoną funkcję obsługi głosowej, nawigację z mapami 3D oraz twardy dysk o pojemności 64 GB. Znajdziemy tu również czytnik kart SD oraz złącza AUX-IN. Systemy multimedialne Golfa gwarantują możliwość podłączenia różnych urządzeń zewnętrznych.

Pojazd charakteryzuje bardzo bogate wyposażenie. Bezpieczeństwo zapewniają rozmaite systemy.

Aktywny tempomat ACC z automatyczną regulacją odległości do jadącego z przodu pojazdu (Front Assist) zapewnia zachowanie bezpiecznej odległości i komfort, np. podczas jazdy autostradą lub w korkach. System ten analizuje odległość do pojazdów przed nami korzystając z czujnika radarowego umieszczonego z przodu auta (zasięg do 200 m).

Czujniki ultradźwiękowe wspomagają parkowanie

ACC utrzymuje bezpieczny dystans i automatycznie dostosowuje prędkość jazdy, a w razie potrzeby odpowiednio przyhamowuje samochód. Co najważniejsze - aktywny tempomat ACC pomaga kierowcy z wyprzedzeniem rozpoznać krytyczne sytuacje, przez co automatycznie zmniejsza ryzyko wypadku.

Mamy tu też system Dynamic Light Assist, który automatycznie reguluje pracę świateł drogowych. Dzięki niemu kierowca nie musi pamiętać o zmianie świateł drogowych na mijania (i odwrotnie). Rozpoznająca pojazdy jadące z przeciwka kamera automatycznie przełącza światła, co zapobiega oślepianiu innych uczestników ruchu.

Bardzo praktyczną funkcję spełnia asystent toru jazdy Lane Assist, który poddaje stałej kontroli obrany tor jazdy. System reaguje np. na przekroczenie linii ograniczającej pas ruchu, przekazując delikatne wibracje do kierownicy w celu ostrzeżenia kierowcy.

Park Assist to z kolei system odpowiedzialny za ułatwienie parkowania. Skanuje on za pomocą czujników ultradźwiękowych przestrzeń dookoła pojazdu. Na uwagę zasługuje również system awaryjnego hamowania. Jest on aktywny podczas poruszania się z prędkością od ok. 5 km/h do 30 km/h. Czujniki systemu skanują przestrzeń w obszarze ok. 10 metrów przed pojazdem i informują o przeszkodach na jego drodze.

Auto z silnikiem o mocy 150 KM (320 Nm) charakteryzuje niskie spalanie na trasie - 4,5 l oleju napędowego na 100 km.

janusz.michalczak@dziennik.krakow.pl

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski