Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Walka o kontrakt na budowę mostu w Kurowie. Jest odwołanie od wyników przetargu

Grzegorz Skowron
Grzegorz Skowron
Nadal nie wiadomo, kto będzie budował most na Dunajcu w Kurowie. Jedna z firm odwołała się od wyników przetargu. Zapowiada się zażarta walka o kontrakt wart blisko 200 mln złotych.

- Do przetargu na budowę mostu w Kurowie na Dunajcu, na drodze krajowej 75, wpłynęło jedno odwołanie. Firma INTERCOR z Zawiercia odwołała się od dokonanego 12 kwietnia 2019 roku wyboru jako najkorzystniejszej, oferty polsko-węgierskiego konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina i  Hódmezővásárhelyi Útépitő Korlátolt Felelősségű, do KIO (Krajowej Izby Odwoławczej) i poinformowała o tym fakcie GDDKiA Oddział w Krakowie – podała iwona Mikrut z krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad
 
Według firmy INTERCOR m.in. zaniżono ocenę jej oferty o 3 punkty w kryterium: kierownik budowy lub kierownik robót mostowych. Odwołanie zostanie rozpatrzone przez KIO. Nie ma jeszcze wyznaczonego terminu rozprawy.
 
Do przetargu na budowę mostu w Kurowie koło Nowego Sącza, na Dunajcu, wpłynęło 8 ofert. Oferta najkorzystniejsza wybrana została na podstawie kryteriów oceny ofert określonych w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia, gdzie cena stanowiła 60% a kryteria poza cenowe 40%. Oprócz ceny brano pod uwagę równość podłużną nawierzchni, termin realizacji, minimalizację utrudnień dla kierowców a także doświadczenie zaproponowanej kadry kierowniczej.

Zaoferowana cena brutto za wykonanie inwestycji przez konsorcjum: Przedsiębiorstwo Wielobranżowe BANIMEX Sp. z o.o. z Będzina i  Hódmezővásárhelyi Útépitő Korlátolt Felelősségű wynosi 189 096 206,12 złotych. Cena, którą zaoferowała firma INTERCOR wynosi natomiast 196 144 885,06 zł.

W kryterium poza cenowym: kierownik budowy lub kierownik robót mostowych INTERCOR otrzymał 3 punkty, czyli tyle samo co konsorcjum: BANIMEX z Hódmezővásárhelyi Útépitő Korlátolt Felelősségű.
 
Nowy obiekt zaprojektowany został zgodnie z parametrami technicznymi wymaganymi dla drogi klasy GP (główna przyśpieszona). Będzie położony poniżej starego obiektu i dłuższy od poprzednika o 200 m. Całkowita jego długość wyniesie 602 metry, szer. 17,18 m, natomiast pylony wznosić będą się na ok. 33,5 m od poziomu terenu. W ramach inwestycji na odcinku 2 km zmieniony zostanie przebieg drogi krajowej nr 75: od parkingu w Tęgoborzu do skrzyżowania w Kurowie. Most będzie miał po jednym pasie ruchu w każdym kierunku. Ze względu na jego konstrukcję i lokalizację możliwa będzie dobudowa drugiej jezdni z dodatkowym mostem.
 
Istniejący most w Kurowie został wybudowany w 1943 r. i ma 407,6 m długości. Jest zbyt wąski, ponieważ jego szerokość wynosi tylko 7,5 m, co powoduje, że szerokość jezdni wynosi 6 m i stan techniczny starego mostu jest zły, stąd konieczność  budowy nowego obiektu.

WIDEO: Barometr Bartusia. Ile powinien zarabiać nauczyciel?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski