- Każdy towar wystawiony do sprzedaży detalicznej musi być oznaczony ceną i to taką, jakiej sprzedawca zażąda od nas przy kasie. Produkt nie może nagle zdrożeć między sklepową półką a kasą.
- Zakupiony towar bez wad (czyli wykazujący zgodność z umową) nie podlega zwrotowi ani wymianie, chyba że klient przed zakupem uzgodni taką możliwość ze sprzedawcą. Najlepiej uzyskać zgodę sprzedawcy na ewentualny zwrot lub zamianę towaru na inny na piśmie - w postaci adnotacji na odwrotnej stronie paragonu.
- Przy towarach wystawionych w miejscu ekspozycji handlowej, takim jak: okno (witryna), gablota i innym podobnym miejscu wystawowym, wewnątrz lub na zewnątrz przestrzeni związanej z miejscem sprzedaży, powinny być uwidocznione ceny. Jeżeli zamiast towarów oryginalnych przedsiębiorca wystawia ich atrapy, imitacje lub wzory, powinien uwidocznić ceny w taki sam sposób i taką samą czcionką, jak ceny towarów oryginalnych.
- W przypadku jakichkolwiek problemów z załatwieniem reklamacji dobrze jest domagać się podania podstawy prawnej decyzji, poprosić o kontakt i rozmowę z przełożonym czy właścicielem firmy, który może być lepiej poinformowany i może pomóc w załatwieniu sprawy. A jeśli to okaże się nieskuteczne - zwrócić się o pomoc do organizacji konsumenckiej lub Inspekcji Handlowej.
- Jeśli sklep ma w ofercie tylko jeden egzemplarz towaru, który znajduje się na wystawie, to - na życzenie klienta - sprzedawca ma obowiązek zdjąć go z wystawy, nawet jeśli zepsuje to wystrój ekspozycji. Rzeczy znajdujące się na wystawie należą bowiem do oferty sklepu i jeśli konsument chce je obejrzeć, przymierzyć lub kupić - ma do tego prawo.
- Informacje i porady związane z usługami telekomunikacyjnymi i pocztowymi można uzyskać w Centrum Informacji Konsumenckiej przy Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, tel. 801-900-853 lub 22-534-91-74.
(I)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?