Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Warto zapamiętać

MM
* Reklamację w przypadku opóźnienia lub odwołania pociągu podczas podróży krajowych i międzynarodowych (w Polsce dotyczy to pociągów kategorii Ekspres, InterCity, Express InterCity, EuroCity oraz EuroNight) należy składać u przewoźnika kolejowego, który wydał bilet, w kasie biletowej lub w punkcie obsługi klienta. Reklamację można także skierować do któregokolwiek przedsiębiorstwa kolejowego świadczącego daną usługę przewozową. Należne odszkodowanie wypłacane jest w przypadku opóźnienia: od 60 do 119 minut w wysokości 25 proc. ceny biletu, a od 120 minut opóźnienia - 50 proc. ceny biletu na opóźniony pociąg. Wypłata rekompensaty następuje w ciągu miesiąca od złożenia przez pasażera reklamacji. Rekompensata może zostać wypłacona w postaci kuponów lub innych usług, określonych przez przewoźnika kolejowego (np. w regulaminie przewozu). Odszkodowanie w formie pieniężnej wypłacane jest na wniosek pasażera.

* Wszystkie informacje, kierowane do pasażerów odnośnie przewozów krajowych, muszą być podawane przez przewoźnika w języku polskim.

* Infolinia Konsumencka udziela bezpłatnych porad prawnych i informacji pod numerem telefonu 800-007-707 w dni powszednie w godzinach 9 - 17 (połączenie bezpłatne).

* Do sądów konsumenckich, które działają przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej, możemy kierować sprawy, w których wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 tys. złotych.

* Jeśli przymierzamy się do zakupów w sieci, internetowa porównywarka cenowa nie powinna być jedynym miejscem, z którego zaczerpniemy wiedzę o właściwościach towaru. W regulaminach porównywarek można znaleźć zastrzeżenia, że usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opisy towarów, a nawet za aktualność cen. Specyfikacje i aktualne ceny należy zawsze sprawdzać bezpośrednio na stronie potencjalnego sprzedawcy.

* Uprawnienia konsumenckie nie są takie same w różnych krajach, nawet w Unii Europejskiej. Różne są np. terminy, jakie konsumenci mają na odstąpienie od umowy w przypadku zakupów na odległość (np. przez internet). W niektórych państwach ma się tylko siedem dni do namysłu, w innych można podjąć decyzję nawet w ciągu 14 dni. W Polsce można odstąpić od umowy na odległość, bez podawania powodu, w terminie 10-dniowym. Informacje o terminach w innych państwach UE znajdziemy korzystając ze strony internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego (www.konsument.gov.pl), gdzie są linki do centrów zagranicznych.

(MM)

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski