* Wszystkie informacje, kierowane do pasażerów odnośnie przewozów krajowych, muszą być podawane przez przewoźnika w języku polskim.
* Infolinia Konsumencka udziela bezpłatnych porad prawnych i informacji pod numerem telefonu 800-007-707 w dni powszednie w godzinach 9 - 17 (połączenie bezpłatne).
* Do sądów konsumenckich, które działają przy wojewódzkich inspektorach Inspekcji Handlowej, możemy kierować sprawy, w których wartość przedmiotu sporu nie przekracza 10 tys. złotych.
* Jeśli przymierzamy się do zakupów w sieci, internetowa porównywarka cenowa nie powinna być jedynym miejscem, z którego zaczerpniemy wiedzę o właściwościach towaru. W regulaminach porównywarek można znaleźć zastrzeżenia, że usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za opisy towarów, a nawet za aktualność cen. Specyfikacje i aktualne ceny należy zawsze sprawdzać bezpośrednio na stronie potencjalnego sprzedawcy.
* Uprawnienia konsumenckie nie są takie same w różnych krajach, nawet w Unii Europejskiej. Różne są np. terminy, jakie konsumenci mają na odstąpienie od umowy w przypadku zakupów na odległość (np. przez internet). W niektórych państwach ma się tylko siedem dni do namysłu, w innych można podjąć decyzję nawet w ciągu 14 dni. W Polsce można odstąpić od umowy na odległość, bez podawania powodu, w terminie 10-dniowym. Informacje o terminach w innych państwach UE znajdziemy korzystając ze strony internetowej Europejskiego Centrum Konsumenckiego (www.konsument.gov.pl), gdzie są linki do centrów zagranicznych.
(MM)
Wskaźnik Bogactwa Narodów, wiemy gdzie jest Polska
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?