Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wieliczka uruchomiła nowoczesny Punkt Obsługi Mieszkańców. Obiekt jest w pełni dostępny dla osób niepełnosprawnych

Jolanta Białek
Jolanta Białek
Nowoczesny Punkt Obsługi Mieszkańców uruchomiono w budynku przy Placu Kościuszki w Wieliczce (ul. Powstania Warszawskiego 18). Są tam dziennik podawczy (czynny w godz. 9-17) oraz różne kasy (otwarte w godz. 9-16)
Nowoczesny Punkt Obsługi Mieszkańców uruchomiono w budynku przy Placu Kościuszki w Wieliczce (ul. Powstania Warszawskiego 18). Są tam dziennik podawczy (czynny w godz. 9-17) oraz różne kasy (otwarte w godz. 9-16) fot. UMiG Wieliczka
Punkt Obsługi Mieszkańców powstał poza Urzędem Miasta, w centrum Wieliczki, w parterowym budynku na Placu Kościuszki, na przeciwko Domu Handlowego „Kinga” (ul. Powstania Warszawskiego). Obiekt, w którym znajdują się dziennik podawczy oraz różne kasy, otwarto 1 lutego. Punkt jest w całości dostosowany dla osób niepełnosprawnych. To ogromna zmiana na plus, bo w obu głównych siedzibach wielickiego magistratu (przy ulicach Powstania Warszawskiego 1 i Limanowskiego 32) brakuje udogodnień dla osób na wózkach inwalidzkich, mających problem z poruszaniem się itp.

FLESZ - Uszczelnienie zakazu handlu w niedziele stało się faktem

W nowym administracyjnym budynku ulokowano wielostanowiskowy punkt obsługi mieszkańców z nowoczesnym dziennikiem podawczym, a także kasy Urzędu Miasta i Zakładu Gospodarki Komunalnej.

- W najbliższych dniach uruchomiona zostanie tam jeszcze kasa Zarządu Budynków Komunalnych. Dziennik podawczy jest czynny codziennie w godz. 9-17, a kasy w godz. 9-16. Jednak utworzenie Punktu Obsługi Mieszkańców nie oznacza likwidacji dziennika podawczego i kas w siedzibach urzędu, bo także one będą nadal działać – powiedziała nam Magdalena Golonka z Urzędu Miasta w Wieliczce.

Adaptacja obiektu przy ul. Powstania Warszawskiego 18 do nowych potrzeb trwała od jesieni 2021 roku. Te prace kosztowały ok. 100 tys. zł, natomiast wcześniej Wieliczka przeznaczyła 630 tys. zł na tzw. zwrot nakładów inwestycyjnych, bez czego miasto nie mogło odzyskać tego budynku z rąk prywatnych (w przyziemiu obiektu funkcjonowały od lat miejskie szalety, a na górze m.in. sklepy).

- Punkt Obsługi Mieszkańców w centrum miasta pozwoli w sposób bezpieczny i przyjazny dla osób niepełnosprawnych uzyskać informacje, czy złożyć dokumenty na dzienniku podawczym. Projekt ma na celu zapewnienie jak najszybszego i jak najbardziej bezpiecznego dostępu do usług świadczonych dla mieszkańców przez urząd – zaznacza burmistrz Wieliczki Artur Kozioł.

Remont pomieszczeń na potrzeby POM realizował wielicki Zarząd Budynków Komunalnych.

- Dołożyliśmy wszelkich starań, by uwzględnić obowiązujące zasady bezpieczeństwa związane z pandemią. Punkt jest przestronny, pozwala zachować bezpieczny odstęp i jest wyposażony w szyby oddzielające mieszkańców od obsługujących, a także środki dezynfekcyjne. Ważnym elementem otwarcia Punktu, jest ponowne uruchomienie ogólnodostępnych toalet miejskich, zlokalizowanych w podziemiach budynku (są one czynne w godz. 9.30-16.30 i bezpłatne; ponadto na parterze budynku powstały dwie toalety dedykowane osobom niepełnosprawnym – red.) - wylicza Konrad Cebula, dyrektor ZBK w Wieliczce.

W związku z otwarciem obiektu nie było konieczności zatrudniania nowych pracowników. Do obsługi Punktu skierowano osoby, które zajmowały się do tej pory z ramienia samorządu - rządowym programem 500+, którego obsługę przejął od 2022 roku ZUS.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski