Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Wybory samorządowe 2018 Kraków. Berkowicz zarzuca kłamstwo Jackowi Majchrowskiemu w sprawie transportu

Piotr Ogórek
Piotr Ogórek
Konrad Berkowicz (po prawej)
Konrad Berkowicz (po prawej) Materiały prasowe
Konrad Berkowicz, kandydat partii Wolność na prezydenta Krakowa, zarzucił Jackowi Majchrowskiemu kłamstwo odnośnie problemów transportowych miasta. Berkowicz pojawił się w poniedziałek rano na skrzyżowaniu ulic Piastowskiej i Armii Krajowej, gdzie powstał prawie dwukilometrowy korek (od początku ul. Czarnowiejskiej przy Alejach, aż do skrzyżowania ul. Armii Krajowej i ul. Zarzecze).

Konrad Berkowicz odniósł się do wypowiedzi Jacka Majchrowskiego z naszej debaty transportowej. Zdaniem młodego kandydata, prezydent kłamał.

Jacek Majchrowski: Kraków nie ma strategicznych problemów transportowych

- To, co widać za moimi plecami, ten olbrzymi korek przed skrzyżowaniem ul. Armii Krajowej i Piastowskiej, to jeden z wielu problemów, którego prezydent nie widzi - mówił w poniedziałek rano Berkowicz.

Jego zdaniem Kraków jest zakorkowany z dwóch powodów. Pierwszy to zła filozofia zarządzania ruchem w Krakowie. Za taką uważa próby ograniczania ruchu samochodów w centrum, zawężania ulic na rzecz ścieżek rowerowych i ograniczania liczby miejsc parkingowych - m.in. przez naszpikowanie miasta słupkami.

- Po drugie, Jacek Majchrowski otworzył masę inwestycji drogowych tuż przed wyborami. Robi kampanię wyborczą z pieniędzy miasta i kosztem komfortu życia mieszkańców i kierowców. Jeśli nagle potrafił uruchomić tyle remontów oznacza to, że mógł to zrobić wcześniej. Stopniowo - tak, żeby kolejne prace były realizowane szybko. Tymczasem kilka firm wbiło łopatę w wielu miejscach, a faktyczne prace prowadzone są tylko w niektórych. To skandaliczna niegospodarność, którą powinna zająć się prokuratura - mówi Berkowicz. Ale miejsc, gdzie prowadzone są te remonty, nie wymienia.

- Zamiast słupkozy, proponujemy MIASTO 3D. Wykorzystanie przestrzeni nad i pod powierzchnią ziemi. Parkingi piętrowe - również podziemne. Kładki dla pieszych, by pokonywali skrzyżowania bezpiecznie i bez uszczerbku na płynności ruchu samochodowego. W kwestii remontów - każda inwestycja musi być realizowana w systemie dwu, a jeśli to możliwe trzyzmianowym. Firma, która podejmuje się jej realizacji, musi mieć na to wolne moce przerobowe - przekonuje Berkowicz.

KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Wybory samorządowe 2018 | Jak głosować poza miejscem zamieszkania?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski