Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

CX-5 po modernizacji

Przemysław Pepla
Przy okazji liftingu inżynierowie Mazdy postanowili usprawnić systemy bezpieczeństwa
Przy okazji liftingu inżynierowie Mazdy postanowili usprawnić systemy bezpieczeństwa Fot. Mazda
Nowości. Zmiany objęły nie tylko wygląd zewnętrzny, lecz również układ napędowy. Ceny zmodernizowanego modelu Mazdy CX-5 zaczynają się od 87,4 tys. złotych

Odświeżoną Mazdę poznamy m.in. po zmodyfikowanym grillu z rozchodzącymi się poziomymi listewkami w kolorze szarym, a także po nowych wzorach aluminiowych felg.

Dopełnieniem zmian są przeprojektowane reflektory, wyposażone w technologię LED. Auto otrzymało szereg nowych opcji, m.in. system MZDConnect umożliwiający łączność z internetem poprzez smartfona, a także elektryczny hamulec postojowy.

Nowością jest tapicerka skórzana w kolorze białym. Z kolei na tablicy rozdzielczej dostępne są trzy rodzaje paneli ozdobnych: imitujący pionowo szczotkowane aluminium, z cienkim paskiem o wyglądzie satynowego chromu, metalizowanym oraz czarnym, wykończonym tzw. lakierem fortepianowym.

Bezpieczeństwo i styl

Przy okazji liftingu, inżynierowie Mazdy postanowili usprawnić systemy bezpieczeństwa CX-5. Dlatego też na jej pokładzie znalazły się m.in.: adaptacyjne reflektory LED (ALH), które kontrolują zasięg oświetlenia drogi przez światła drogowe, poprawiając widoczność po zmroku, system asystenta pasa ruchu (LAS), który pomaga zapobiegać opuszczaniu przez nieuwagę zajmowanego pasa na drodze oraz system przywracania uwagi kierowcy (DAA), który zaleca kierowcy zrobienie postoju na odpoczynek, jeżeli wykrywa u niego objawy zmęczenia.

Nadwozie Mazdy CX-5 po liftingu skrywa modyfikacje układów zawieszenia i napędowego. Obecnie automatyczna skrzynia biegów SKYACTIV-Drive umożliwia wybór trybu pracy, co pozwala lepiej dopasować auto do preferowanego stylu jazdy.

Silniki, biegi, ceny

W gamie jednostek napędowych znajdują się silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa SKYACTIV-G o pojemności 2 i 2,5-litra oraz 2,2-litrowy diesel SKYACTIV-D. Mniejszy z benzynowych silników generuje 165, zaś większy już 192 KM. Diesel oferowany jest natomiast w dwóch wariantach mocy: 150 i 175 KM

O przenoszenie mocy na nawierzchnię dbają sześciobiegowe skrzynie: automatyczna SKYACTIV-Drive i ręczna SKYACTIV-MT. W ofercie występuje również opracowany przez Mazdę układ napędowy na cztery koła nowej generacji.

Ceny odświeżonej Mazdy CX-5 w podstawowej wersji z 2-litrowym silnikiem benzynowym zaczynają się od 87,4 tys. złotych. Najtańszy diesel kosztuje 109 tys. złotych.

Zakup najmocniejszej odmiany japońskiego SUV-a, wyposażonej w 192-konny silnik benzynowy w topowej odmianie SkyPASSION z napędem na cztery to wydatek 151,9 tys. złotych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski