Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Koniec prowizorki. Umowa na budowę wiaduktu w Uniejowie Rędzinach podpisana

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
Umowę z ramienia powiatu miechowskiego podpisał dyrektor ZDP Krzysztof Szarek (w środku), a ze strony wykonawców prezes Władysław Nowak (z prawej).
Umowę z ramienia powiatu miechowskiego podpisał dyrektor ZDP Krzysztof Szarek (w środku), a ze strony wykonawców prezes Władysław Nowak (z prawej). Krzysztof Capiga
W siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Miechowie została podpisana umowa na budowę wiaduktu w Uniejowe Rędzinach z konsorcjum firm Nowak Mosty i Ensa DG z Dąbrowy Górniczej. Obiekt zgodnie z umową powinien powstać w ciągu 11 miesięcy, ale wykonawcy zapowiadają, że przy sprzyjających okolicznościach może być gotowy już w sierpniu.

Pierwszy raz w historii zmieniono kurs planetoidy

od 16 lat

Umowę z ramienia powiatu miechowskiego podpisał dyrektor ZDP Krzysztof Szarek, a ze strony wykonawców prezes Władysław Nowak. Firma Nowak-Mosty ma duże doświadczenie w realizacji tego typu inwestycji. W ostatnim czasie m. in. wykonywała 11 obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej Tunel – Wolbrom oraz przystanek kolejowy w Wolbromiu.

W ramach inwestycji w Uniejowie Rędzinach powstanie trzyprzęsłowy wiadukt o długości 65 metrów i szerokości 11 metrów, droga dojazdowa, poza tym kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetlenie itp. Wiadukt zostanie posadowiony na palach fundamentowych. Wzdłuż krawędzi jezdni i chodnika zaprojektowano odpowiednio balustradę aluminiową i stalową barieroporęcz. Ruch pieszy od kołowego oddzielać będzie stalowa bariera.

Obiekt połączy odcinki dróg w Uniejowie Rędzinach i Pogwizdowie. Dzięki temu nie będzie potrzeby utrzymywania tymczasowego i niebezpiecznego przejazdu drogowego, który od lat 70. ubiegłego wieku pozwala na przejazd przez tory w tym miejscu. Budowę wiaduktu nad linią kolejową LSH planowano już wtedy, ale ostatecznie nie doszło to do skutku. Tymczasem przejazd znajduje się w takim stanie, że poważnie rozważano jego zamknięcie. To z kolei spowodowałoby ogromne komplikacje dla okolicznych mieszkańców.

Koszt budowy to 9,453 mln zł, przy czym powiat pozyskał na ten cel 8 mln zł z programu Polski Ład dla terenów popegeerowskich. W sąsiedztwie przedsięwzięcia zlokalizowane są tereny dawnego PGR-u, wchodzące w skład Państwowej Stadniny Koni Trzebienice. Pozostałą część po połowie finansują samorząd powiatu i gmina Charsznica.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski