Koniec prowizorki. Umowa na budowę wiaduktu w Uniejowie Rędzinach podpisana

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
Umowę z ramienia powiatu miechowskiego podpisał dyrektor ZDP Krzysztof Szarek (w środku), a ze strony wykonawców prezes Władysław Nowak (z prawej).
Umowę z ramienia powiatu miechowskiego podpisał dyrektor ZDP Krzysztof Szarek (w środku), a ze strony wykonawców prezes Władysław Nowak (z prawej). Krzysztof Capiga
W siedzibie Zarządu Dróg Powiatowych w Miechowie została podpisana umowa na budowę wiaduktu w Uniejowe Rędzinach z konsorcjum firm Nowak Mosty i Ensa DG z Dąbrowy Górniczej. Obiekt zgodnie z umową powinien powstać w ciągu 11 miesięcy, ale wykonawcy zapowiadają, że przy sprzyjających okolicznościach może być gotowy już w sierpniu.

Pierwszy raz w historii zmieniono kurs planetoidy

Umowę z ramienia powiatu miechowskiego podpisał dyrektor ZDP Krzysztof Szarek, a ze strony wykonawców prezes Władysław Nowak. Firma Nowak-Mosty ma duże doświadczenie w realizacji tego typu inwestycji. W ostatnim czasie m. in. wykonywała 11 obiektów inżynieryjnych na linii kolejowej Tunel – Wolbrom oraz przystanek kolejowy w Wolbromiu.

W ramach inwestycji w Uniejowie Rędzinach powstanie trzyprzęsłowy wiadukt o długości 65 metrów i szerokości 11 metrów, droga dojazdowa, poza tym kanalizacja deszczowa, sieć energetyczna, oświetlenie itp. Wiadukt zostanie posadowiony na palach fundamentowych. Wzdłuż krawędzi jezdni i chodnika zaprojektowano odpowiednio balustradę aluminiową i stalową barieroporęcz. Ruch pieszy od kołowego oddzielać będzie stalowa bariera.

Obiekt połączy odcinki dróg w Uniejowie Rędzinach i Pogwizdowie. Dzięki temu nie będzie potrzeby utrzymywania tymczasowego i niebezpiecznego przejazdu drogowego, który od lat 70. ubiegłego wieku pozwala na przejazd przez tory w tym miejscu. Budowę wiaduktu nad linią kolejową LSH planowano już wtedy, ale ostatecznie nie doszło to do skutku. Tymczasem przejazd znajduje się w takim stanie, że poważnie rozważano jego zamknięcie. To z kolei spowodowałoby ogromne komplikacje dla okolicznych mieszkańców.

Koszt budowy to 9,453 mln zł, przy czym powiat pozyskał na ten cel 8 mln zł z programu Polski Ład dla terenów popegeerowskich. W sąsiedztwie przedsięwzięcia zlokalizowane są tereny dawnego PGR-u, wchodzące w skład Państwowej Stadniny Koni Trzebienice. Pozostałą część po połowie finansują samorząd powiatu i gmina Charsznica.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie