Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej nabrała tempa. Zobacz postęp prac [ZDJĘCIA]

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej nabrała tempa. Inwestycja ma potrwać dwa lata.
Budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej nabrała tempa. Inwestycja ma potrwać dwa lata. Andrzej Banaś
Trwa budowa linii tramwajowej z Krowodrzy Górki do Górki Narodowej. W urzędzie podkreślają, że prace na terenie inwestycji nabrały tempa. Przejdź do GALERII, by zobaczyć postęp robót związanych z tworzeniem nowej trasy dla tramwajów.

FLESZ - Co zdrożeje w 2021 roku?

Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej realizowana jest przez Zarząd Inwestycji Miejskich. W ramach prac wykonawca oczyścił już teren pomiędzy ulicami Bratysławską i Opolską. Na wysokości pętli Krowodrza Górka powstanie tam parking park&ride, a na pozostałym obszarze – pomiędzy ulicami Fieldorfa Nila a Bratysławską – przewidziano trasę tramwajową, drogę technologiczną dla pojazdów technicznych oraz ścieżkę rowerową.

W ramach budowy Trasy Łagiewnickiej wykopano w całości tunel tramwajowy pod Białymi Morzami.

Kraków. Trasa Łagiewnicka: wykopali w całości tunel pod Biał...

Obecnie wielki plac budowy można zobaczyć w rejonie ulic Opolskiej i Nad Sudołem. Jak informują w urzędzie, wykonawca przygotowuje tam teren pod estakadę drogowo-tramwajową i tunel dla samochodów. W ramach prac przesuwane jest koryto potoku Sudoł, trwa budowa kanału dla ciepłociągu, wykonywany jest przewiert dla sieci wysokiego napięcia i magistrali wodociągowej.

Sieci podziemne budowane i przebudowywane są także w rejonie ulic Pachońskiego, Zielińskiej i Białoprądnickiej. Na niektórych odcinkach jest już nowy wodociąg i kanalizacja, sieć gazowa, teletechniczna i ciepłociąg.

Prace prowadzone są też w rejonie ul. Górnickiego. Trwa tam budowa nowego przepustu na potoku Bibiczanka oraz obiektu mostowego – wykonano już ławy fundamentowe pod przyczółki.

Mocno zaawansowane są roboty przy budowie konstrukcji betonowej, którą linia poprowadzona będzie w gęsto zabudowanym obszarze – w rejonie ulic Bociana, Słomczyńskiego i Banacha. Takie rozwiązanie ma zmniejszyć uciążliwości akustyczne dla mieszkańców okolicznych budynków.

Ekipy budowlane pracują również powyżej ul. Banacha, na odcinku w kierunku planowanej pętli końcowej. Na tym odcinku inwestycji rozpoczęto roboty ziemne.

Linia tramwajowa z Krowodrzy Górki na Górkę Narodową będzie miała ponad 5 km długości. Pozwoli na wygodny przejazd z północnych obrzeży do centrum miasta w niewiele ponad 20 minut.

W ramach zadania powstaną 23 perony tramwajowe. Do dyspozycji zmotoryzowanych oddanych zostanie łącznie 447 miejsc postojowych działających w systemie park&ride. Ponad 60 procent torowiska będzie zielona.

Zadanie realizowane jest w trybie „zaprojektuj i wybuduj”. Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Usług Technicznych „Intercor” oraz Przedsiębiorstwo Inżynieryjnych Robót Kolejowych „Tor-Krak”. Wartość kontraktowa zadania to 327 mln zł. Inwestycja potrwa dwa lata.

Projekt współfinansowany jest przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014–2020 na łączną kwotę ok. 151 mln zł.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Budowa linii tramwajowej do Górki Narodowej nabrała tempa. Zobacz postęp prac [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski