Kraków. Osiem ofert na budowę północnej obwodnicy. Najtańsza za niecałe 1,3 mld zł

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Udostępnij:
Osiem ofert wpłynęło w przetargu na zaprojektowanie i zbudowanie północnej obwodnicy Krakowa w ciągu drogi ekspresowej S52.

Krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg krajowych i Autostrad (GDDKiA) otworzył oferty w przetargu na budowę północnej obwodnicy Krakowa. Najniższą cenę, niespełna 1,290 mld zł zaproponowało konsorcjum firm Stecol Corporation z Chin i Polbud Pomorze. I tylko ta oferta mieści się w kosztorysie inwestorskim wynoszącym blisko 1,340 mld zł brutto.

Kolejne oferty pod względem ceny:
- konsorcjum Gulermak Agir Sanayi Insaat ve Taahhut z Turcji, Mosty Łódź oraz Gulermak - 1,428 mld zł,
- konsorcjum Budimex oraz Strabag - 1,471 mld zł,
- konsorcjum Salini Impregilo z Włoch i Salini Polska - 1,525 mld zł,
- firmy Toto z Włoch - 1,540 mld zł,
- firmy Astaldi z Włoch - 1,574 mld zł,
- Przedsiębiorstwa Usług Technicznych Intercor - 1,581 mld zł,
- firmy PORR - 1,816 mld zł.

Wszyscy oferenci zaproponowali termin wykonania wszystkich prac wynoszący 47 miesięcy.

Północna obwodnica Krakowa ma powstać do 2022 roku. Inwestycja jest w rządowym Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023, a to oznacza, że jest na nią finansowanie.

Północna obwodnica

- Droga ekspresowa dwujezdniowa od węzła Modlnica do węzła Mistrzejowice o długości 12 km 327 m. Każda jezdnia będzie miała po 3 pasy ruchu.
- Węzły – Modlnica – zostanie rozbudowany o dodatkowe 4 łącznice.

Powstaną nowe węzły:
- Zielonki - ul. Ks. Adama Zięby, Waliszewskiego, Na Popielówkę i z projektowaną Trasą Wolbromską
- Węgrzce – w miejscu skrzyżowania z DK 7 i al. 29 Listopada
- Batowice – w miejscu skrzyżowania z drogą powiatową 1256 K

3 tunele – pod rzeką Prądnik o długości 870 m, pod wzgórzem w Batowicach o dł. 653 m, pod
wzgórzem „Syberia” na terenie Krakowa o dł. 98 m

Autor: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska elektromobilność w liczbach

Wideo

Komentarze 22

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

h
henrk
Jakim cudem, są tak wielkie różnice w kosztach wykonania przez poszczególne firmy tego zlecenia.
Różnica między najtańszą a najdroższą firmą wynosi 400 mln zł. Wątpię, aby to było wynikiem większych stawek za usługi dla podwykonawców.
Chińczycy nauczeni poprzednim kontraktem z Polakami, zapewne się odpowiedni zabezpieczą. W latach 70/80 u.w. to Polacy jeździli ze swoim sprzętem budować autostrady.
Jeżeli Chińczycy zainwestują we własny sprzęt i ludzi, to droga może powstać w błyskawicznym tempie, to są mistrzowie w swoim fachu. Zdyscyplinowani , bardzo pracowici, mało roszczeniowi. Rząd powinien dopilnować , aby 'cwaniaki -polaki' nie podnosili im podczas realizacji projektu, cen produktów takich np. jak kruszywa.
k
korkoludek
sprzedaj auto i przestaniesz stać w korkach
K
Krakusek
Wybiorą najtańszą wersję a potem co roku będą łatać dziury
M
Maniek
Żeby oddać obwodnicę w 2022 roku to należy w dniu dzisiejszym rozpocząć budowę!
Problem jest jeden, CAŁKOWITY BRAK KASY!
G
Gość
Ta trasa jesy na wsi poza Krakowem moze miec i 10 pasow. Co innego drofa srodkiem osiedla ktora jak rzeka rozcina miasto, a xo innego obwodnica autostradowa. Taka obwodnica jest jak fortyfikacja w sensie takie nowe mury miejskie z wiezami strazniczymj na bramkach. Pewlna kontrola kto wjezdza i wyjezdza czyki bezpieczenstwo.
G
Gość
Czyli da sie 4x taniej niz trase lagiewnicka?
A
ANTYPOKOLL
JEŚLI MIASTO, GDDKiA, PODPISZĄ MĄDRE UMOWY WYKONAWCZE Z CHIŃCZYKAMI,TO BĘDZIE SUPER DROGA!!CHIŃCZYCY NAUCZYLI SIĘ BUDOWAĆ W EUROPIE, BOJĘ SIĘ TYLKO,NASZYCH CWANIAKÓW POLAKÓW, ŻEBY JAK ZA COVECA,NIE PRÓBOWALI PODNOSIĆ W KOSMOS CEN SUROWCÓW, KRUSZYWA, BY ZAROBIĆ KROCIE NA JEDNEJ BUDOWIE!!UDA SIĘ!!
o
olo
Tylko nie zapomnijcie zrobić ścieżek rowerowych, po jednej i drugiej stronie i jeszcze ze dwa pasy środkiem. Bo się pedalarze zapłaczą...
K
Krak
Dla Ciebie jest juz z pozno. Ty masz beton we lbie zamiast mozgu...co za debil....rece opadaja
T
To samo miasto, dwie drogi
A JEDEN kilometr Trasy Łagiewnickiej prawie 1,2 mld. Ale za to spółki miejskiej nie będzie
g
gfxb
czy naprawdę myślisz że ruch na Opolskiej będzie mniejszy? Jak ktoś może to i tak omija Kraków tylko z obwodnicą będzie to mógł robić szybciej. A w środku będzie się kłębić coraz bardziej, bo Machloj oddaje kolejne bloki, do których nie da się dojechać autostradą, nie mówiąc o galeriach.
x
xzv
i zastanawiam się dlaczego Drutex, Złomex i Cinkciarz nie startowali. Albo handlarze narkotyków z Bangkoku. Co to za firmy, ktoś to w ogóle sprawdza? Nie można naszymi polskimi siłami czegoś zrobić, tylko albo chinole albo jakieś "toto" nie wiadomo co to. Ten kraj naprawdę upadł na głowę, nic dziwnego że się tu obce wojska zjeżdżają stacjonować, najwyraźniej widzą że Polacy sami to się nie tylko nie obronią, ale sami pozżerają.
x
xfvb
mafia machloja najchętniej zalałaby miasto betonem i asfaltem. Zostawcie już ten biedny Kraków w spokoju, i tak już z dawnego klimatu nic nie zostało. Jak tak dalej pójdzie to trzeba będzie od Rynku 50 km jechać żeby jakąś łąkę i kawałek lasu zobaczyć.
W
Wojtek22
Mam nadzieję że pomiedzy węzłami "Modlnica" i "Radzikowskiego" również będą trzy pasy.
P
Piotr
Nie mogę doczekać się decyzji o ...rozpoczeciu inwestycji! Budować jak najszybciej! Trzymam kciuki za jak najszybsze rozstrzygnięcie przetargu!!!
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie