MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wielkie hałdy ziemi przy pętli. Budowa tramwaju do Mistrzejowic od drugiej strony

Piotr Rąpalski
Piotr Rąpalski
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie od strony Mistrzejowic
Budowa linii tramwajowej do Mistrzejowic w Krakowie od strony Mistrzejowic Adam Niedbała
Wielokrotnie pokazywaliśmy wam wielki plac budowy linii tramwajowej do Mistrzejowic. Rozkopaną Młyńską, rondo Polsadu, Lublańską. Wycinki drzew, głębokie wykopy, korki. Ale co się dzieje w samych Mistrzejowicach? Czy tam też trwają jakieś prace? A jakże! Pod oknami bloków, przy pętli również prężnie działają koparki i robotnicy. Pojawiły się informacje, że niedługo pętla w Mistrzejowicach zostanie zamknięta, prawdopodobnie z końcem czerwca, a tramwaje mają tu nie przyjeżdżać aż do września. W tym czasie pętla ma zostać przebudowana.

Dzieje się w rejonie ulic Jancarza i Bohomolca, obok obecnej pętli tramwajowej w Mistrzejowicach. Cześć terenu została wygrodzona, trwają wykopy, pojawiły się wielkie hałdy ziemi pod okolicznymi blokami. Widać, że trwają roboty podziemne z przekładaniem instalacji.

W najbliższym czasie na obszarze pętli tramwajowej „Mistrzejowice” prace będą obejmować kanalizacje sanitarną i deszczową, a wzdłuż całego terenu budowy będzie to dalsze prowadzenie przebudowy sieci teletechnicznej oraz elektroenergetycznej.

Tramwaj do Mistrzejowic

Linia łącząca skrzyżowanie ulic Meissnera i Lema z pętlą w Mistrzejowicach powstanie w ramach IV etapu rozbudowy Krakowskiego Szybkiego Tramwaju. Dzięki temu ok. 4 5-kilometrowemu połączeniu czas dojazdu do centrum miasta skróci się o ok. 12 minut. Tramwaje na tej trasie będą mogły kursować już w 2025 roku, z częstotliwością nawet 90 sekund.

Torowisko ma przebiegać od skrzyżowania al. Jana Pawła II z Lema i Meissnera, następnie w ciągu Meissnera, Młyńskiej, Lublańskiej, Dobrego Pasterza, Krzesławickiej, Bohomolca, ks. Kazimierza Jancarza aż do istniejącej pętli Mistrzejowice. Na trasie przewidziano m.in. tunel wraz z wielopoziomowym węzłem przesiadkowym w okolicy ronda Polsadu. W ramach inwestycji powstaną elementy infrastruktury umożliwiające w przyszłości budowę linii tramwajowej wzdłuż ul. Lema. Wartość projektu to 1,92 mld zł (w tym ok. 616 mln zł netto stanowią nakłady inwestycyjne).

Szef MON: Bezpieczeństwo jest najważniejszym zadaniem rządu

emisja bez ograniczeń wiekowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Wielkie hałdy ziemi przy pętli. Budowa tramwaju do Mistrzejowic od drugiej strony - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski