Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Wjazd na Kazimierz na podstawie biletu? Są nowe pomysły zmian Strefy Czystego Transportu

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Joanna Urbaniec
Projekty zmian zasad dotyczących wjazdu do Strefy Czystego Transportu na Kazimierzu zgłosił przedstawiciel przedsiębiorców z tego obszaru oraz radny Rafał Komarewicz.

Adwokat Piotr Capiński, reprezentujący przedsiębiorców z Kazimierza, przygotował projekt uchwały zmieniający zasady w Strefie Czystego Transportu (SCT). Główną innowacją jest umożliwienie wjazdu do niej samochodem osób, które korzystają z usług na obszarze ograniczonego ruchu, obowiązującego na placu Nowym i okolicznych ulicach.

Wjazd na Kazimierz tylko na podstawie specjalnego biletu?

- Brak możliwości wjazdu do SCT dla klientów i kontrahentów przedsiębiorców z tej strefy stanowi podstawową przyczynę drastycznego obniżenia ich obrotów i realne zagrożenie dla dalszej działalności - podkreśla Piotr Capiński.

Początkowo przedstawiony przez niego pomysł był taki, by płacący za towar lub usługi w SCT mogli do niej wjeżdżać w godz. 8-21. Propozycja obejmowała również to, że w restauracjach, sklepach, biurach, z których usług dana osoba by skorzystała, otrzymywałaby bilet lub inny znak identyfikacyjny, na podstawie którego mogłaby opuścić SCT bez kary.

Tomasz Daros, radny miejski, przewodniczący Rady Dzielnicy I Stare Miasto, zwrócił uwagę, że po południu po pracy do SCT wracają jej mieszkańcy i jeżeli parkowaliby tam aż do 21 klienci lokali, to mogłyby być problemy ze znalezieniem wolnego miejsca.

Przedsiębiorcy i ich adwokat zaproponowali kompromisowe rozwiązanie: wjazd do SCT dla klientów i kontrahentów w godz. 9-19 i propozycja, by okoliczność ta była weryfikowana przy wyjeździe ze strefy na podstawie paragonu, faktury, umowy lub innego dokumentu potwierdzającego zasadność wjazdu wraz z potwierdzeniem wykupienia postoju w strefie płatnego parkowania, która obejmuje cały Kazimierz.

- Rozważamy możliwość wprowadzenia biletów pozwalających na tymczasowe niedostosowanie się do zakazu wjazdu do SCT lub innej formy odpłatności - informują w Zarządzie Transportu Publicznego.

Poprawkę do uchwały w sprawie SCT złożył też wiceprzewodniczący Rady Miasta Krakowa Rafał Komarewicz. Nie uwzględnia ona jednak pomysłu przedstawionego przez Piotra Capińskiego, dotyczącego umożliwienie wjazdu do SCT dla klientów i kontrahentów.

- Przy takim rozwiązaniu funkcjonowanie SCT właściwie traciłoby sens. Trudno sobie wyobrazić sprawne kontrolowanie czy do strefy wjeżdżają tylko osoby do tego upoważnione - komentuje radny Komarewicz.

Obecnie wjazd do SCT mają mieszkańcy (dotychczasowymi pojazdami bez żadnych ograniczeń), przedsiębiorcy, taksówki oraz pojazdy elektryczne, napędzane wodorem lub gazem CNG. Projekty przedsiębiorców jak i radnego Komarewicza uwzględniają, by do SCT mogli wjeżdżać i parkować tam wszyscy mieszkańcy i mikroprzedsiębiorcy ze strefy płatnego parkowania „Kazimierz”, a także osoby prowadzące samochody hybrydowe. Obie propozycje zakładają też wydłużenie czasu dostaw w obrębie SCT. Radny Komarewicz proponuje, by w dni powszednie dostawy były w godz. 6-7, 9-14, 17-19, a w soboty i dni wolne od pracy w godz. 6-20.

SCT wprowadzono do połowy tego roku. Radny Komarewicz wnioskuje, by ten czas skrócić do końca maja.

Autor: Joanna Urbaniec

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski