Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Logo z Rynkiem zostaje, ale w nowym kolorze

Piotr Drabik
Piotr Drabik
Z prawej nowy logotyp Krakowa, a obok dotychczasowe logo
Z prawej nowy logotyp Krakowa, a obok dotychczasowe logo
O tym się mówi. Po 20 latach władze Krakowa odświeżyły logotyp miasta, w którym teraz będzie dominował kolor niebieski. Urzędnicy na ten cel wydali ponad 26 tys. złotych.

Biały kwadrat ułożony w zarys ulic odchodzących od Rynku Głównego na niebieskim tle. Tak wygląda nowy logotyp, który będzie od teraz wykorzystywany we wszystkich publikacjach krakowskiego magistratu.

Tym samym po 20 latach zastąpi on dotychczasowy symbol graficzny miasta -pomarańczowy kwadrat, obrazujący Rynek. - To logo promocyjne przestało być czytelne i - zwłaszcza w małych layoutach- było pomarańczową plamką - tłumaczyła zmianę Elżbieta Kantor, dyrektor Wydziału Promocji i Turystyki Urzędu Miasta Krakowa.

Prace nad nowym logotypem trwały 6 miesięcy i kosztowały 26 tys. złotych. Jego autorką jest krakowska graficzka Dorota Kozak, która również stworzyła poprzedni symbol graficzny miasta. Wybór koloru niebieskiego nie był przypadkowy.

Jak tłumaczy autorka jest on kojarzony z Krakowem od XVI wieku. Poza zmianą koloru, nowy znak jest także bardziej nowoczesny. W środku logotypu usunięto słowo „Cracovia”, zastępując je „Kraków” po prawej stronie. - Pierwsze wydarzenie, które sygnowane jest odświeżonym logotypem to kampania budżetu obywatelskiego - dodaje Elżbieta Kantor.

Jednak odświeżone logo Krakowa wywołało także krytyczne opinie. Niektórzy dostrzegają w nim zbyt duże podobieństwo do symbolu graficznego używanego przez polską policję. - Chcemy, żeby nowy znak w połączeniu z napisem był czytelny i jednoznacznie kojarzył się z miastem Kraków - zapewnił Andrzej Kulig, zastępca prezydenta miasta Krakowa ds. polityki społecznej, kultury i promocji miasta.

Podkreślił również, że zmiana graficznego symbolu to część przyjętej w grudniu 2016 roku strategii promocji miasta na kolejne sześć lat. Za 92 tys. zł jedna z agencji reklamowych tworzy dla władz Krakowa wspólny system identyfikacji graficznej stolicy Małopolski.

Władze miasta już raz próbowały go wprowadzić. W 2012 roku w otwartym konkursie wybrano nową identyfikację miejską złożoną z trzech liter KRK. Przed pięcioma laty na ten cel wydano ponad 60 tys. zł. Jednak przed rokiem wiceprezydent Kulig zdecydował o wycofaniu tego symbolu z miejskich publikacji. Tymczasowo na jego miejsce pojawił się po prostu napis „Kraków” z pionową kreską po prawej stronie.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski