Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Myślenice. II Liceum Ogólnokształcące okazało się najlepsze w Małopolsce w rankingu szkół „Zwolnieni z teorii”

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Uczennice II LO w ramach "Zwolnionych z teorii" uczyły jak udzielać pierwszej pomocy
Uczennice II LO w ramach "Zwolnionych z teorii" uczyły jak udzielać pierwszej pomocy Fot. Projekt [/quot/]Nie czekaj.Ratuj[/quot/]

FLESZ - Co powinien zawierać idealny profil na Linkedin?

od 16 lat

II Liceum Ogólnokształcące działające przy Zespole Szkół – Małopolska Szkoła Gościnności w Myślenicach w olimpiadzie „Zwolnieni z teorii” bierze udział od 2014 roku i od początku wyróżnia się wysoką jakością. W rankingu podsumowującym ostatnią edycję, w którym sklasyfikowano w sumie prawie 300 szkół z całej Polski, zajęło ono 1 w Małopolsce i 11 w Polsce (polepszając tym samym pozycję z ubiegłego roku o 6 „oczek”).

Uczniowskie olimpiady nie są nowym, ani odkrywczym, ale ta jest inna, bo to olimpiada sprawdzająca umiejętności praktyczne, a nie wiedzę teoretyczną.

Przez tych kilka lat w ZS-MSG zrealizowano w sumie już 54 projekty. - Pierwszym był „Dżentelmen ulicy” - wspomina Krzysztof Heród, nauczyciel przedsiębiorczości, który był pierwszym opiekunem uczniowskich projektów w tej szkole, a potem jego śladem poszli inni nauczyciele.

Krakowscy maturzyści w czasach pandemii niebawem wybiorą, kim chcą zostać w dorosłym życiu... A jakie są profesje przyszłości po koronawirusie? Przejdź dalej.

Poradnik maturzysty. TOP 10 zawodów przyszłości po koronawir...

Projekty mogą być powiązane z pasjami uczniów, albo być odpowiedzią na palący w ich ocenie problem społeczny. Były więc m.in. projekty mające zwrócić uwagę na potrzebę ochrony środowiska naturalnego (Młodzi dla Natury), propagujące dbałość o czystość i poprawność języka polskiego (No elo), opowiadające się za tolerancją (Dostrzec człowieczeństwo), uwrażliwiające na potrzeby innych i zachęcające do bycia dobrym (Światło w sobie mam), udowadniające jak ciekawą i pożyteczna dziedziną jest chemia (Baby chemist) oraz uczące udzielania pierwszej pomocy (Nie czekaj. Ratuj!).

Najlepsze mają szansę na otrzymanie najwyższych laurów, czyli Złotych Wilków. Nominacje do tytułu najlepszego projektu społecznego w Polsce otrzymały cztery.

Łączy je to, że wszystkie uczą skutecznego działania, bo trzeba m.in. ustalić harmonogram działań, budżet, pozyskać partnerów i sponsorów. - To też nauka umiejętności pracy w grupie, słuchania innych i szukania kompromisów – mówi Julia Jawień, uczennica I klasy II LO, która razem z czterema koleżankami realizowała projekt „Nie czekaj. Ratuj!”. Dziewczęta zaplanowały, że przeszkolą 150 uczniów szkół podstawowych, a udało się im przekroczyć liczbę siedmiuset i nie zamierzają na tym poprzestać. Chcą kontynuować projekt.

Dyrektor ZS-MSG Jerzy Niedenthal widzi jeszcze inne korzyści. Praca nad projektami, jak mówi, nie tylko wyzwala inicjatywę młodzieży, ale też jest doskonałą lekcję samodzielności i odpowiedzialności.

W rankingu znalazła się jeszcze jedna myślenicka szkoła – I Liceum Ogólnokształcące. Zajęło 15 miejsce w Małopolsce i 235 w Polsce.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski