Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowa zakopianka. Jest pozytywna opinia strażaków ws. tunelu drogowego na zakopiance

Łukasz Bobek
Łukasz Bobek
Straż pożarna wydała pozytywną opinię ws. dopuszczenia tunelu do użytkowania
Straż pożarna wydała pozytywną opinię ws. dopuszczenia tunelu do użytkowania Łukasz Bobek
Państwowa Straż Pożarna wydała pozytywną opinię ws. dopuszczenia do użytkowania tunelu drogowego pod Luboniem Małym w ciągu drogi ekspresowej S7. To jeden krok bliżej do tego, by nowym tunelem w końcu mogli przejechać kierowcy.

- Funkcjonariusze Państwowej Straży Pożarnej w Suchej Beskidzkiej przeprowadzili w dniach 21-27 października 2022 r. czynności kontrolno-rozpoznawcze. Na podstawie ustaleń dokonanych w trakcie przedmiotowych czynności Komendant Powiatowy PSP w Suchej Beskidzkiej nie wniósł sprzeciwu w sprawie uzyskania pozwolenia na użytkowanie przedmiotowego obiektu w zakresie obiektu nr 17 (tunel), budynku dyspozytorni BD2, budynku stacji transformatorowej ST2 – informuje mł. bryg. Łukasz Białończyk, rzecznik prasowy PSP w Suchej Beskidzkie.

To oznacza, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Krakowie otrzymała stanowisko pozytywne w zakresie ochrony przeciwpożarowej – jak wyjaśnia rzecznik - „w sprawie zgodności wykonania obiektu z projektem budowlanym w zakresie obiektu nr 17 (tunel), budynku dyspozytorni BD2, budynku stacji transformatorowej ST2”.

Pozytywna opinia strażaków nie oznacza jeszcze, że tunel został dopuszczony do użytkowania. Jest jednak jednym z elementów koniecznych do otwarcia podziemnej drogi dla zmotoryzowanych. Zanim kierowcy tam wjadą, konieczną są jeszcze oficjalnie ćwiczenia służb ratunkowych – te zaplanowane zostały na 8 listopada.  W trakcie ćwiczeń sprawdzany będzie scenariusz zakładający wypadek samochodu w tunelu z rannymi osobami czy pożar.

Ostateczną decyzję o pozwoleniu na użytkowanie wydaje Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w Krakowie. W przypadku ostatecznego odbioru GDDKiA całą inwestycję tunelową podzieliła na kilka elementów. Osobno będzie pozwolenie na użytkowanie odcinka drogowego, osobno dla wiaduktu, osobno dla tunelu, osobno dla dróg serwisowych. Dla części z nich GDDKiA złożyła już wnioski do WINB o odbiór – ostatecznej decyzji jeszcze nie ma. Jednak, by kierowcy mogli wjechać do tunelu, GDDKiA musi mieć pozwolenie na użytkowanie każdego z elementów tej inwestycji.

Budowa tunelu pod Luboniem Małym rozpoczęła się w marcu 2017 roku. Zajmuje się tym włoska firma. W ramach kontraktu podpisanego z GDDKiA Włosi mieli wydrążyć dwa 2-kilometrowe tunele, a także wykonać po kilometrze drogi dojazdowej do tunelu z obu stron. Inwestycja w sumie będzie kosztowała 968 mln zł.

Nowy tunel drogowy na zakopiance już niemal gotowy. Kierowcy będą mogli nim jeździć w listopadzie 2022 roku

Nowa zakopianka. Tak wygląda przejazd tunelem pod Luboniem M...

od 7 lat
Wideo

Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski