Nasza Loteria

Nowe Brzesko. Śmieci w gminie znów mogą podrożeć

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
Tylko Miki jest zainteresowane wywozem śmieci z gminy Nowe Brzesko
Tylko Miki jest zainteresowane wywozem śmieci z gminy Nowe Brzesko Aleksander Gąciarz
Po otwarciu ofert w przetargu na wywóz odpadów z gminy Nowe Brzesko okazało się, że trudno będzie uniknąć kolejnej podwyżki.

FLESZ - Koronawirus. Realne zagrożenie

od 16 lat

W ogłoszonym przez gminę jeszcze w styczniu postępowaniu wzięła udział tylko jedna firma, Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Miki z Krakowa (to samo, która świadczy usługi w tej chwili).

Zaproponowana przez nie cena to 1,392 mln złotych. To o blisko 300 tys. złotych więcej, niż na usługę zamierzała przeznaczyć gmina. Mimo to – choć decyzja jeszcze nie zapadła - burmistrz Krzysztof Madejski skłania się do tego, by przetarg rozstrzygnąć.

- Cena jest wyższa od zakładanej, ale jednocześnie sporo niższa w porównaniu z cenami, jakie pojawiły się w poprzednim, unieważnionym przez nas przetargu – mówi.

Stawki, opracowane na podstawie ostatniego postępowania, miałyby obowiązywać od 1 maja do 30 kwietnia przyszłego roku. Do końca kwietnia roku bieżącego mieszkańcy będą płacić obecnie obowiązującą opłatę, czyli 22 złote od osoby miesięcznie (20 zł w przypadku posiadania kompostownika).

Została ona opracowana na podstawie wyniku przetargu, który obejmował tylko trzymiesięczny okres od lutego do kwietnia. O nowej cenie burmistrz nie chce się jeszcze wiążąco wypowiadać. - W tej chwili analizujemy ofertę. Na tej podstawie obliczymy, ile musiałyby wynosić nowe stawki – mówi.

Na ostatniej sesji Rady Miejskiej pojawiło się pytanie, czy gmina rozważa ulgi w opłatach dla posiadaczy karty dużej rodziny. Niektóre gminy stosują takie rozwiązanie. Zdaniem burmistrza Madejskiego w najbliższym czasie raczej nie należy się tego spodziewać, gdyż spowodowałoby to konieczność przerzucenia części opłat na pozostałych mieszkańców gminy.

Wysokość stawek, obliczonych na podstawie wyniku przetargu, będzie musiała zaakceptować Rada Miejska.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Komentarze 12

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

" Wąskie horyzonty myślowe, A więc o czym Ty piszesz człowieku? RADZE zaznajomić się z postępowaniem przetargowym a dopiero potem wypisywać te mądrości.

Brzydko tak pisać, nie szanuje się ludzi oj nie

Proszę mi wierzyć - podaj je wiec tą tajemną informacje.

G
Gość
11 marca, 15:42, MIESZKANIEC:

NIE ZAPŁACE ANI ZŁOTÓWKI!!! TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI CO ONI WYPRAWIAJĄ!!!!!! MAM TO GDZIEŚ NIECH MI NALICZAJĄ ODSETKI!!! I TAK NIE ZAPŁACĘ! KONIEC SKOŃCZYŁO SIĘ!!

12 marca, 20:16, To masz problem:

To ci powiem tak ze masz problem bo i tak zostanie wystawiona nakazówka i ściągną z ciebie należą kwotę.

Nikt nie robi nic złego, bo kwota za śmieci nie jest uzależniona od burmistrza. Gro ludzi myśli, że gmina zarabia na śmieciach mówi o tym ustawa o gospodarowaniu odpadami komunalnymi

14 marca, 18:03, Gość:

Co ty wypisujesz... Drwinia ma po 16 zł - 2 zł zniżki na gospodarstwo domowe jak się ma kompostownik. A tutaj jest 20 a będzie po 25. O czym ty człowieku piszesz. Już nie broń bo pewnych rzeczy się nie da obronić. Nawet laik jest w stanie to pojąć...

Wąskie horyzonty myślowe.

Postępowanie przetargowe jest dostępne na bip dla każdego. Łatwo sobie znaleźć SIWZ ( Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia) i porównać sobie na jaki tonaż śmieci zostało złożone zapytanie ofertowe. Patrząc w sposób logiczny wiadome jest, iż im większy tonaż tym oferent zaproponuje wyższą cenę.

A więc o czym Ty piszesz człowieku? Radzę zaznajomić się z postępowaniem przetargowym a dopiero potem wypisywać te mądrości.

Ponadto proszę mi uwierzyć w niektórych gminach są znacznie wyższe stawki za śmieci na osobę niż u nas.

Szkoda, że pan dziennikarz jest tak bardzo stronniczy i nie napisze o stawkach w gminach sąsiednich. Tylko uparcie pisze o gminie Nowe Brzesko promując w ten spoosób hejt, który ludzie wylewają na siebie w komentarzach.

G
Gość
11 marca, 15:42, MIESZKANIEC:

NIE ZAPŁACE ANI ZŁOTÓWKI!!! TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI CO ONI WYPRAWIAJĄ!!!!!! MAM TO GDZIEŚ NIECH MI NALICZAJĄ ODSETKI!!! I TAK NIE ZAPŁACĘ! KONIEC SKOŃCZYŁO SIĘ!!

12 marca, 20:16, To masz problem:

To ci powiem tak ze masz problem bo i tak zostanie wystawiona nakazówka i ściągną z ciebie należą kwotę.

Nikt nie robi nic złego, bo kwota za śmieci nie jest uzależniona od burmistrza. Gro ludzi myśli, że gmina zarabia na śmieciach mówi o tym ustawa o gospodarowaniu odpadami komunalnymi

14 marca, 18:03, Gość:

Co ty wypisujesz... Drwinia ma po 16 zł - 2 zł zniżki na gospodarstwo domowe jak się ma kompostownik. A tutaj jest 20 a będzie po 25. O czym ty człowieku piszesz. Już nie broń bo pewnych rzeczy się nie da obronić. Nawet laik jest w stanie to pojąć...

Skąd wiesz jaka kwota będzie? Na jakiej podstawie to wyliczyłeś???

Na obecna chwilę obowiązuje 20 zł od osoby jest się kompostuje a jeśli nie to 22 zł za osobę

G
Gość
13 marca, 9:31, Gość:

Nie interesuje mnie to czy ładunek niski czy wysoki. Gmina ma funkcjonować dobrze, a z tym chyba jest cieniutko. Z tego co już wiem w okolicy będziemy płacić prawdopodobnie najwięcej. Więc co teraz wymyślisz? Brzydko myślisz o innych pisząc "Do ludzi myślących" oby to nie była arogancja urzędnicza

Czy aby napewno, płacimy czy będziemy płacić najwiecej? Nie powiedział bym, ale skoro ty masz inne informacje podziel się nimi, bo z tego co się orientuje to jak narazie płacimy wcale nie dużo- choć należy przyznać racje iż nikt nie jest zadowolony z jakich kolwiek podwyżek ale cóż na to możemy poradzić.?

Urząd gminy w mojej opinii funkcjonuje umiarkowanie. I napewno żaden z urzędników jak i radnych zapewne nie chce robić krzywdy mieszkańcom.

G
Gość
11 marca, 15:42, MIESZKANIEC:

NIE ZAPŁACE ANI ZŁOTÓWKI!!! TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI CO ONI WYPRAWIAJĄ!!!!!! MAM TO GDZIEŚ NIECH MI NALICZAJĄ ODSETKI!!! I TAK NIE ZAPŁACĘ! KONIEC SKOŃCZYŁO SIĘ!!

12 marca, 20:16, To masz problem:

To ci powiem tak ze masz problem bo i tak zostanie wystawiona nakazówka i ściągną z ciebie należą kwotę.

Nikt nie robi nic złego, bo kwota za śmieci nie jest uzależniona od burmistrza. Gro ludzi myśli, że gmina zarabia na śmieciach mówi o tym ustawa o gospodarowaniu odpadami komunalnymi

Co ty wypisujesz... Drwinia ma po 16 zł - 2 zł zniżki na gospodarstwo domowe jak się ma kompostownik. A tutaj jest 20 a będzie po 25. O czym ty człowieku piszesz. Już nie broń bo pewnych rzeczy się nie da obronić. Nawet laik jest w stanie to pojąć...

G
Gość

Nie interesuje mnie to czy ładunek niski czy wysoki. Gmina ma funkcjonować dobrze, a z tym chyba jest cieniutko. Z tego co już wiem w okolicy będziemy płacić prawdopodobnie najwięcej. Więc co teraz wymyślisz? Brzydko myślisz o innych pisząc "Do ludzi myślących" oby to nie była arogancja urzędnicza

D
Do ludzi niemyślących
12 marca, 14:34, Gość:

16 złotych w gm. Drwina. Nic dodać nic ująć.

A czy sprawdziłeś specyfikacje przetargową w gminie Drwinia?

Myśle, że niska kwota jest spowodowana tym iż jest podany niski tonaż wywozu odpadów, u nas w gminie z tego co się orientuje jest to około 800ton i płacone maja ryczałtowo.

Proponuje troszkę się zainteresować i zaczerpnąć informacji.

T
To masz problem
11 marca, 15:42, MIESZKANIEC:

NIE ZAPŁACE ANI ZŁOTÓWKI!!! TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI CO ONI WYPRAWIAJĄ!!!!!! MAM TO GDZIEŚ NIECH MI NALICZAJĄ ODSETKI!!! I TAK NIE ZAPŁACĘ! KONIEC SKOŃCZYŁO SIĘ!!

To ci powiem tak ze masz problem bo i tak zostanie wystawiona nakazówka i ściągną z ciebie należą kwotę.

Nikt nie robi nic złego, bo kwota za śmieci nie jest uzależniona od burmistrza. Gro ludzi myśli, że gmina zarabia na śmieciach mówi o tym ustawa o gospodarowaniu odpadami komunalnymi

G
Gość

16 złotych w gm. Drwina. Nic dodać nic ująć.

G
Gość

Tak przy okazji ile płacą mieszkańcy gm. Drwiny ?

T
To trzeba uświadamiać

Warunkiem sine qua non zmian na lepsze - są zmiany ustrojowe filarów gospodarki odpadami w Polsce w kierunku implementacji sprawdzonych reguł systemowych z krajów „starej dwunastki” - dlatego uparcie TRZEBA TO UŚWIADAMIAĆ NIEUSTANNIE bo dotyczy comiesięcznych obligatoryjnych opłat polskich rodzin.

Dlaczego mimo galopujących comiesięcznych opłat za śmieci – Polsce nadal zagrażają kary za brak osiągnięcia unijnych wymogów? Otóż w krajach Unii Europejskiej comiesięczne opłaty za śmieci zasilają lokalne administracje samorządowe które budują i utrzymują publiczne systemy gospodarki odpadami komunalnymi. Jest to tak zwany system naturalnego monopolu gminnego określany jako "in house". Osiągnięcia tego systemu, w którym tylko 10 procent odpadów trafia na składowanie - są podstawą unijnych wymogów dla całej Wspólnoty Europejskiej.

U nas aferałowie uparli się na koniec XX wieku aby comiesięczne opłaty polskich rodzin omijały samorządy i zasilały fundusz zysków firm kręcących lody na śmieciach. Dlatego mimo tego, że płacimy za odpady już więcej niż bogaci Niemcy – to nadal wizytówką polskiej gospodarki odpadami są dzikie wysypiska lub płonące odpady na hałdach i w halach. Rozzuchwalone bezczynnością administracji publicznej rodzimi przedsiębiorcy czerpiący zyski z comiesięcznych opłat postanowiły więc obecnie przyspieszyć realizację swych planów i pociągnąć Polaków za kieszeń… samorzad.pb.pl/2841449,8131,czarna-wizja-smieciowa

Ekspert ze Szwecji a więc ze wzorcowego kraju wyznaczającego standardy dla całej Unii stwierdza: „fundamentalne znaczenie w sukcesie gospodarki municypalnej ma fakt - że w Szwecji, Danii, Niemczech, Austrii, Holandii i w pozostałych krajach „starej Unii” w których system zadań publicznych realizowany jest przez spółki komunalne, w ramach in-house jest zdecydowanie tańszy. DLATEGO, ŻE Z SAMEJ DEFINICJI SPÓŁKI GMINNE POWINNY BYĆ NON PROFIT, BEZZYSKOWE. W związku z tym, to samo z siebie powinno prowadzić do sytuacji, gdzie na takim rozwiązaniu mieszkaniec gminy tylko zyskuje”… Czy w bogatych krajach starej UE gminy ogłaszają przetargi na śmieci, czy np. po niemieckich gminach jeżdżą polskie, francuskie czy z innych krajów śmieciarki? Jedynym zadaniem administracji gminnych w Polsce stało się sprzedawanie mieszkańców w łapy tych którzy mogą dowolnie łupić nas dyktując ceny...

Czy w ogóle w krajach „starej 12” jeżdżą śmieciarki firm prywatnych czyhających na comiesięczne opłaty rodzin za śmieci? NIE! Bo w tych bogatych krajach te ustawowe zadanie samorządów gminy wykonują bez przetargów poprzez własne firmy municypalne, bez narzutów na realizację misji, którą dla firm spoza sfery użyteczności publicznej jest przede wszystkim pomnażanie swoich zysków… Na straży tych zysków stoi olbrzymi i skuteczny lobbing tych którzy chcą aby było tak jak było i jest… O tym, że polski system gospodarki jest zupełnie odmienny od reszty „starej Europy” i nastawiony na kręcenie lodów na comiesięcznych opłatach polskich rodzin – na szczęście zaczynają inni oprócz mnie pisać o tym https://www.portalsamorzadowy.pl/gospodarka-komunalna/z-gospodarka-odpadami-dalismy-sie-ograc-jak-dzieci,145544.html

M
MIESZKANIEC

NIE ZAPŁACE ANI ZŁOTÓWKI!!! TO SIĘ W GŁOWIE NIE MIEŚCI CO ONI WYPRAWIAJĄ!!!!!! MAM TO GDZIEŚ NIECH MI NALICZAJĄ ODSETKI!!! I TAK NIE ZAPŁACĘ! KONIEC SKOŃCZYŁO SIĘ!!

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski