Pod maską najnowszej Corsy zamontowano opracowany przez inżynierów Opla nowy trzycylindrowy benzynowy silnik 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo. Ta ultranowoczesna małolitrażowa jednostka, która zadebiutowała niedawno w Oplu Adamie, została zaprojektowana od podstaw i wyznacza nowy standard w tej klasie samochodów. Oferuje wyjątkowo niski poziom hałasu i wibracji, wysoką kulturę pracy oraz dos- konały komfort jazdy.
W całości z aluminium
Kompaktowa jednostka 1.0 ECOTEC Direct Injection Turbo z tzw. wałkiem wyrówno-ważającym, obracającym się w kierunku przeciwnym do obrotów wału korbowego (unikatowe rozwiązanie w tej klasie samochodów), jest wykonana w całości z aluminium. Silnik jest dostępny w dwóch wariantach — o mocy 66 kW/90 KM i 85 kW/115 KM.
Gama silników benzynowych obejmuje także 4-cylindrowe jednostki 1.2 i 1.4. Nowością jest turbodoładowany silnik 1.4 o mocy 74 kW/100 KM, rozwijający 200 Nm momentu obrotowego w przedziale 1850–3500 obr./min. Jest to najwyższa wartość momentu w obecnie dostępnej gamie zespołów napędowych Corsy. Oczywiście obydwie jednostki spełniają normy Euro 6 w zakresie emisji spalin.
Silniki wysokoprężne montowane w Corsie to całkowicie zmodyfikowane, udoskonalone jednostki 1.3 CDTI o mocy 55 kW/75 KM i 70 kW/95 KM, zgodne z wymaganiami normy Euro 6. Najoszczędniejsza wersja Corsy – z dieslem o mocy 70 kW/95 KM, 5-biegową przekładnią manualną i systemem odzyskiwania energii hamowania – pozwala na redukcję emisji CO2 do 85 g/km oraz zużycia paliwa do 3,2 litra na 100 km w cyklu mieszanym. Te parametry kwalifikują model do niemieckiej klasy efektywności energetycznej A+ (według rozporządzenia WE nr 715/2007).
Dodatkowo, wraz z nową Corsą, Opel wprowadza nową generację zautomatyzowanych skrzyń biegów Easytronic 3.0. W połączeniu z silnikiem benzynowym 1.4 l o mocy 66 kW/90 KM, auto imponuje efektywnością spalania (4,7 l/100 km, 110 g/km CO2) i płynnością zmiany przełożeń w porównaniu do poprzedniej jednostki. Easytronic zapewnia optymalne połączenie komfortu typowego dla przekładni automatycznych z efektywnością skrzyń manualnych.
Multimedia z Androidem
Projektanci nowej Corsy połączyli jej popularną, dynamiczną sylwetkę z opływowymi i starannie nakreślonymi konturami oraz precyzyjnymi detalami charakterystycznymi dla uznanej stylistyki Opla. Nowy przód to reflektory w kształcie skrzydeł z LED-owymi światłami do jazdy dziennej oraz trapezowaty wlot powietrza z dominującą chromowaną listwą i logo marki Opel.
Nowy przód sprawia, że Corsa doskonale prezentuje się na drodze. Tył też jest utrzymany w oszczędnej stylistyce: szerokie, dzielone tylne światła optycznie poszerzają samochód i zachodzą na boki nadwozia, podkreślając muskularność sylwetki. Mimo kompaktowej długości (4,02 m), bestseller Opla zapewnia mnóstwo przestrzeni nawet dla 5 osób w obu wersjach nadwozia. Wysokiej klasy wnętrze Corsy jest stylowe, nowoczesne i wyposażone w innowacyjne rozwiązania.
Kolorowy wyświetlacz dotykowy o przekątnej 7 cali, będący częścią opcjonalnego systemu multimedialnego IntelliLink, został umieszczony optymalnie w konsoli centralnej, skąd jest widoczny dla kierowcy i pasażera. Nagradzany system multimedialny Opla oferuje wszelkie niezbędne opcje łączności. Jest kompatybilny z urządzeniami firmy Apple, jak i wyposażonymi w system Android, co czyni Corsę najlepiej skomunikowanym autem na rynku.
Zaawansowany asystent parkowania rozpoznaje wolne miejsce na parkingu i automatycznie parkuje pojazd. System wyposażony w czujniki ultradźwiękowe mierzy ilość miejsca na parkowanie równoległe lub prostopadłe, oblicza tor ruchu pojazdu i automatycznie wprowadza Corsę na stanowisko.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?