Lokalna obwodnica to nowy dwujezdniowy odcinek drogi o długości 1,1 km, most nad rzeką Sanką oraz dwa ronda na połączeniach nowej drogi z ulicami Mirowską i Księcia Józefa. Do tego: ścieżka rowerowa, zatoka autobusowa i oświetlenie uliczne.
Inwestycję o wartości blisko 14,5 mln zł brutto na zlecenie Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie wykonała Skanska w formule „zaprojektuj i wybuduj”. - W pierwszej kolejności wykonaliśmy projekt drogi, a następnie - po uzyskaniu wszelkich pozwoleń - przystąpiliśmy do realizacji zadania - informuje Beata Szatanik, menadżer projektu ze Skanska w Krakowie.
Po nowej obwodnicy będą się mogły poruszać samochody ciężarowe o dopuszczalnym nacisku osi wynoszącym 11,5 ton. To odciąży drogi gminne i lokalne powodując na nich mniejszy ruch.
Dzięki obwodnicy będzie można zaoszczędzić kilkanaście minut i szybciej dotrzeć z Krakowa na Podkarpacie czy choćby do zachodniej granicy miasta. Droga umożliwi bowiem ominięcie osiedla Bielany i ułatwi wjazd na autostradę A4 w kierunku Rzeszowa, z drogi wojewódzkiej nr 780, od strony Alwerni, bez konieczności wykorzystywania ulic Krakowa oraz drogi wojewódzkiej 774 i węzła Balice. Z obwodnicy skorzystają również osoby jadące z centrum miasta na zachód drogą wojewódzką nr 780 w kierunku na Kryspinów, Alwernię i Oświęcim.
W ramach zadania powstał ponad kilometrowy odcinek drogi wojewódzkiej nr 780 (od ul. Księcia Józefa do połączenia z południową obwodnicą Krakowa - autostradą A4 w węźle Mirowskim) klasy G o szerokości 7 m wraz z mostem nad rzeką Sanką. W ciągu drogi wojewódzkiej nr 780 - ul. Księcia Józefa powstała zatoka autobusowa.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?