MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Reklama kłamie

Redakcja
Niedawno usłyszałem takie właśnie, proste sformułowanie: reklama kłamie. Twórcy reklam zajmują się wyszukiwaniem ludzkich słabości, mamią i oszukują. Na co ja starałem się stanąć jakoś w obronie reklamy: ale przecież to się nie opłaca.

Ks. Jacek Wiosna Stryczek: WIOSNA BIZNESU

Jeśli poszczególne osoby odkryją, ze są okłamywane, to będzie dużo gorzej. Same się zniechęcą i powiedzą o tym wielu innym osobom. Usłyszałem jeszcze prostszą odpowiedź: no tak, ale większość ludzi nigdy tego nie odkryje. W sumie z całej rozmowy wyszedł zgrabny bon mot: reklama kłamie, ale prawie nikt tego nie odkrywa.

Twórca tego błyskotliwego stwierdzenia skończył policealną szkołę o profilu związanym z reklamą i pracuje w sklepie. W sumie więc ma trochę podstaw teoretycznych i doświadczenie. Trzyma w ręku produkty, zna ich cenę i wartość. Potrafi porównywać. Podaje przykład. Generalnie teraz źle się sprzedaje cokolwiek. Ale wystarczy do produktu dokleić informację o przecenie, sprzedaż rośnie wielokrotnie. Nawet jeśli przecena jest o 10 procent. Nawet, jeśli produkt najpierw był droższy, by sklep mógł go przecenić. Nie cena, nie jakość, ale przecena decyduje o sprzedaży. Tak działa reklama.

Ja osobiście jestem zwolennikiem starej koncepcji reklamy, która powinna pokazywać prawdziwe cechy produktu. Sęk w tym, że teraz wiele produktów jest do siebie bardzo podobnych. Konkurencja doprowadziła do ujednolicenia się rynku. Dlatego w reklamie przestaje się pokazywać cechy produktu, a pokazuje się to, co spełnia pragnienia kupującego.

Samochody przestają się różnić silnikami. Różnią się salonem, w którym są sprzedawane, lub panią, która je promuje. Wody mineralne są do siebie podobne, ale niektóre lepiej zaspokajają pragnienia (konsumenta). Na przykład ta, która pobierana jest z głębszej studni. Oczywiście, trzeba w to wierzyć. Ale jeśli już ktoś uwierzy reklamie, to działa. Czy taka reklama kłamie? Chyba nie. Współczesna reklama nie mówi po prostu o tym, że produkt jest lepszy, ale o tym, że jeśli już to coś kupisz, to będziesz lepszy. Za takie miłe złudzenie trzeba coś zapłacić, ale potem już jest przyjemnie.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski