Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skawina. Nad torami kolejowymi zburzono już kładkę dla pieszych. Teraz budowane jest przejście podziemne. Będą jeszcze dwa

Ewa Tyrpa
Ewa Tyrpa
Okolice dworca kolejowego to wielki plac budowy. Powstaje tu Skawińskie Centrum Komunikacyjne z parkingiem dla 500 samochodów, pętlą autobusową, odrestaurowanym budynkiem dworca, który poszerzy swoją funkcję o strefę kulturalną. Trwają też prace przy przebudowie torowiska, dostosowującego szyny do Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej.

- To inwestycje na których bardzo nam zależało, by mieszkańcy czuli się bezpiecznie i nie musieli ryzykować przechodząc przez tory. Dlatego do budowy tuneli dokładamy 11 milionów złotych – mówi Norbert Rzepisko, burmistrz Skawiny.

Pierwszy tunel, finansowany przez kolej, powstaje w miejsce kładki. Koszt drugiego łączącego ul. Kilińskiego z Torową, w całości pokryje gmina. Władze zdecydowały się na tę inwestycję, bo tędy prowadzi skrót do strefy gospodarczej, m.in. do dużych firm, jak Valeo i Vesuvius. Ludzie wolą przechodzić przez torowisko, niż naokoło np. przez wiadukt na ul. Krakowskiej. Ten tunel gmina zbuduje gmina z własnego budżetu.

Tunel przy dworcu ma być gotowy do końca roku. - Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem i będą zakończone w terminie – zapewnia Filip Zachwieja, inżynier robót. Pracownicy chórem to potwierdzają i zapewniają, że nie przeszkadza im upał, a jedyną trudnością są wody podziemne, ale z tym sobie radzą zabezpieczając wykop specjalnymi nieprzemakalnymi materiałami.

W przyszłym miesiącu zostaną zakończone prace przy budowie „Park&Ride” i zatoki autobusowej powstającej nieopodal skrzyżowania z ul. Mickiewicza. Gotowy jest już budynek dworca, ale wykonawca czeka jeszcze na przyłączenie prądu przez Tauron.

Prawdziwy ruch zacznie się tu za ponad rok, kiedy PKP uruchomi SKA. Gmina przygotowuje się do tego od dawna. M.in. zbudowano ul. Kolejową do „Park&Ride”, powstają ciągi pieszo-rowerowe, prowadzące z różnych części miasta do dworca kolejowego. Tu nie tylko kierowcy będą mogli zostawić swoje auta i przesiąść się do pociągu, ale też rowerzyści, dla których przygotowano 190 stojaków.

Natomiast przyszłym roku powstaną inne kolejowe obiekty w Skawinie, ułatwiające mieszkańcom dotarcie pociągiem do Krakowa lub w kierunku Oświęcimia. Przy stacji Podbory Skawińskie, za os. Awaryjnym, także powstanie przejście podziemne. A na os. Rzepnik, przystanek kolejowy i kładka dla pieszych.

FLESZ - 6 eko-mitów, w które wierzymy

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski