Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Trudno zadowolić wszystkich, czyli nowy rozkład jazdy komunikacji miejskiej w Miechowie

Aleksander Gąciarz
Aleksander Gąciarz
W miechowskim autobusie elektrycznym
W miechowskim autobusie elektrycznym UGiM w Miechowie
Od poniedziałku (1 lutego) wchodzi w życie nowy rozkład jazdy miechowskich autobusów elektrycznych. Zmienione godziny i trasy kursowania komunikacji miejskiej mają być reakcją na uwagi zgłaszane przez pasażerów. Wiadomo jednak, że wszystkich postulatów uwzględnić się nie da.

FLESZ - Tłumy w lokalach, sypią się kary

Wprowadzone zmiany można podzielić na dwa rodzaje. Po pierwsze trasy kursów autobusów zostały dopasowane do obowiązującego rozkładu jazdy PKP i Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej. Po drugie autobusy dojadą teraz w miejsca, które były do tej pominięte. Dotyczy to m. in. ulic Warszawskiej, Traugutta, Sowińskiego oraz dworca autobusowego. Mieszkańcy północnej części miasta będą mogli dojechać do szpitala, na ul. Piłsudskiego, czy osiedle Sikorskiego. Z kolei mieszkańcy południowej części dojadą m. in.: na osiedle Parkowe, Kolonijki, czy część ulicy Racławickiej położoną za drogą krajową (DK7).

Choć autorzy nowego rozkładu zapewniają, że chcieli uwzględnić jak najwięcej postulatów, to już widać, że nie sposób zadowolić wszystkich. - Czy ulica Spacerowa też będzie brana pod uwagę? – pyta Anna Duda na facebookowym profilu burmistrza Dariusza Marczewsksiego. Ten sam problem zgłasza Katarzyna Peroń. - Na ul. Szewskiej dwa, a nawet trzy przystanki, a ul. Spacerowa znowu pominięta.

Burmistrz nie wyklucza, że w przyszłości i ten problem zostanie rozwiązany. - Są takie pomysły, żeby jechać przez ulicę Powstańców, w stronę Poradowa i Spacerową. Jednak przy dwóch autobusach musielibyśmy zrezygnować z kilku połączeń kolejowych – przekonuje.

Takich postulatów jest więcej. Naturalne jest, że każdy chciałby mieć do autobusu jak najbliżej. Tymczasem te są tylko dwa.

- Proszę sobie wyobrazić ile by jechał autobus, aby mogł przejechać całą trasę z zajezdni na dworzec, objeżdżając wszystkie ulice, które by chcieli mieszkańcy? Z jaką częstotliwością by wtedy jeździł? Raz na dwie godziny? To mijało by się z celem. Wybiera się w miarę optymalną trasę aby jak największy obszar miał dostęp do przystanku. Cudów się nie wymyśli –

uważa Ryszard Krzysztof Deńca.

Nie po raz pierwszy okazuje się też, że problemem Miechowa jest to, że miasto przecina droga krajowa nr 7. Jej przekroczenie w celu przedostania się z jednej części miasta do drugiej, to spory problem. Dotyczy to zarówno bezpieczeństwa jak i faktu, że konieczność długiego oczekiwania na przejazd może spowodować zaburzenia w rozkładzie jazdy autobusów. Zwłaszcza tam, gdzie skrzyżowania nie są wyposażone w światła. Tak jest choćby w rejonie ulicy Powstańców 1863 Roku.

- To skrzyżowanie to jest jakaś pomyłka. Po dwa, trzy razy dziennie trzeba przejechać lub przejść przez to skrzyżowanie z duszą na ramieniu, czy ja w ogóle przejdę, czy mnie coś nie potrąci. Już tyle było wypadków, że powinien ktoś się za to wziąć. Naprawdę proszę o przemyślenie jakiś świateł, kładki lub czegokolwiek

– uważa Agnieszka Jarosz - Ogólnie to skrzyżowanie jest fatalne, szczególnie ograniczona widoczność przez górkę od strony Krakowa. Zarówno dla pieszych jak i dla samochodów. Światła aż się proszą – przekonuje Paweł Micyk.

Burmistrz Marczewski przyznaje rację mieszkańcom, ale przypomina, że Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad uważa, że budowa sygnalizacji świetlnej jest nieuzasadnione w związku z budową trasy S7.

Stworzenia „rozkładu idealnego” nie ułatwia również pandemia. Z powodu panujących ograniczeń z autobusów korzysta o wiele mniej pasażerów niż zakładano.

- Zamknięte szkoły, zmniejszona ilość osób korzystających z połączeń kolejowych, medyczne teleporady. To wszystko nie pozwala na obiektywną ocenę zainteresowania komunikacją miejską w poszczególnych obszarach miasta

– przekonuje burmistrz. W ciągu pierwszych miesięcy funkcjonowania autobusami przejechało około 10 tysięcy pasażerów. -

Odnoszę wrażenie, że więcej tu komentujących niż pasażerów w tych autobusach

– napisała Katarzyna Kawiorska.

Według zapowiedzi należy oczekiwać dalszy zmian, ale te pojawią się w momencie, gdy zostanie zatwierdzona lokalizacja nowych przystanków autobusowych.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski