Czy w 8 tygodni można poprawić kondycję? Sprawdź ćwiczenia proponowane w aplikacji mojeIKP!

OPRAC.:
Marek Długopolski
Marek Długopolski
Do ćwiczeń z programem „8 tygodni do zdrowia” przydadzą się wygodne buty, luźny, niekrępujący ruchów strój, mata albo coś, co ją zastąpi, ręcznik, woda oraz hantle. Nie musisz mieć takich profesjonalnych, możesz wykorzystać np. dwie butelki z wodą, które łatwo utrzymasz w rękach
Do ćwiczeń z programem „8 tygodni do zdrowia” przydadzą się wygodne buty, luźny, niekrępujący ruchów strój, mata albo coś, co ją zastąpi, ręcznik, woda oraz hantle. Nie musisz mieć takich profesjonalnych, możesz wykorzystać np. dwie butelki z wodą, które łatwo utrzymasz w rękach 123rf
Udostępnij:
Wakacje to okres, który warto wykorzystać, by zadbać o swoją kondycję fizyczną. Nie wiesz, jak zacząć? Pomoże ci program Narodowego Funduszu Zdrowia „8 tygodni do zdrowia”, dostępny już w aplikacji mojeIKP.

Niezdrowa dieta, siedzący tryb pracy i odpoczynek na kanapie to prosta droga do nadwagi i szeregu wiążących się z nią chorób cywilizacyjnych.

Według danych Narodowego Funduszu Zdrowia i Głównego Urzędu Statystycznego, co drugi dorosły w Polsce (powyżej 15 lat) ma kilka kilogramów za dużo. Trzech na pięciu Polaków mierzy się z nadwagą, a jeden na czterech jest otyły. W ciągu ostatnich lat odsetek dorosłych cierpiących na otyłość w naszym kraju systematycznie rośnie. Wielu z nas zadanie regularnego dbania o prawidłową masę ciała i kondycję fizyczną dodatkowo utrudniła pandemia koronawirusa, która wymusiła pracę zdalną i spędzanie czasu głównie w naszych domach.

NFZ radzi - w wakacje zadbaj o kondycję

Wakacje to dobry moment, by zaległości w ruchu nadrobić. Z myślą o wszystkich tych, którzy chcą wrócić do formy, powstał program „8 tygodni do zdrowia”. To bezpłatny plan bezpiecznych treningów. Mogą z niego korzystać także osoby, które od dawna nie ćwiczyły czy te, które mierzą się z różnego rodzaju przewlekłymi schorzeniami.

Jak zacząć drogę do zdrowia? Program znajdziesz w bezpłatnej, mobilnej aplikacji mojeIKP. Wystarczy zalogować się, wybrać zakładkę „profilaktyka” i następnie „8 tygodni do zdrowia”.

Zanim zaczniesz ćwiczenia, z jego pomocą sprawdzisz swoją aktualną kondycję fizyczną. System poprosi o podanie wagi i obwodu pasa oraz wykonanie testu wydolności Rockport – oceniającego wydolność organizmu – i wypełnienie kwestionariuszy dot. gotowości do aktywności fizycznej i samopoczucia.

Ankieta PAR-Q zawiera pytania dot. tolerancji wysiłku fizycznego oraz otrzymanych w przeszłości zaleceń od lekarzy. Odpowiedź twierdząca na jedno z pytań oznacza, że przed startem aktywności należy skonsultować to ze swoim medykiem.

Wygodne buty i luźny strój

Do ćwiczeń z programem „8 tygodni do zdrowia” przydadzą się wygodne buty, luźny, niekrępujący ruchów strój, mata albo coś, co ją zastąpi, ręcznik, woda oraz hantle. Nie musisz mieć takich profesjonalnych, możesz wykorzystać np. dwie butelki z wodą, które łatwo utrzymasz w rękach.

Po każdym treningu wypełnij ankietę. Kolejne plany ćwiczeń są uzależnione od postępów i bieżących informacji o stanie zdrowia. Przy przejściowej chorobie aktywność najlepiej odłożyć do momentu wyzdrowienia. Kobiety w ciąży o ćwiczeniach powinny porozmawiać z lekarzem, zanim się na nie zdecydują.

Dbaj o zdrowie z mojeIKP

Aplikację mojeIKP możesz bezpłatnie pobrać na swój telefon lub tablet z systemem Android lub iOS. Daje ona dostęp do części funkcji Internetowego Konta Pacjenta i ułatwia codzienną kontrolę informacji o swoim zdrowiu.

W mojeIKP znajdziesz wystawione:

  • e-recepty,
  • e-skierowania.

Dzięki aplikacji wykupisz lek w aptece bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL – wystarczy pokazanie kodu QR; ustawisz przypomnienia o przyjmowanych medykamentach i udostępnisz swoje dane medyczne bliskim osobom oraz wybranym medykom.

MojeIKP to także profilaktyka. W aplikacji oprócz programu „8 tygodni do zdrowia” znajdziesz krokomierz, sprawdzający liczbę kroków wykonanych danego dnia, co miesiąc nowy quiz, testujący wiedzę o zdrowym odżywianiu oraz dostęp do portalu diety.nfz.gov.pl. Z tego ostatniego korzysta już blisko 0,5 mln użytkowników. Z jego pomocą stworzysz smaczny i zdrowy jadłospis, oparty na diecie DASH, dostosowany do indywidualnych potrzeb.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Duże śniadanie nie pomaga schudnąć

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Nie zla dieta jest "głównym grzechem", lecz praca biurowa, czyli kompletny brak ruchu. Praca biurowa to zakała naszych czasów.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie