GDDKiA: włoskim firmom budującym zakopiankę grożą kary. Astaldi: nic o nich nie wiemy

Grzegorz Skowron
Włoska firma Astadli, budująca m.in. odcinek drogi ekspresowej S7 Naprawa – Skomielna Biała (wraz z tunelem), zaprotestowała przeciwko „nierzetelnym informacjom rozpowszechnianym przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad. Chodzi o komunikat GDDKiA w sprawie wysokich kar, jakie grożą włoskim firmom realizującym kontrakty drogowe. „Spółka nie posiada wiedzy o wymagalności tych kar” - czytamy w oświadczeniu Astaldi.

„W odpowiedzi na komunikat opublikowany i dystrybuowany przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w dniu 26 lutego 2019 r., dotyczący włoskich firm ASTALDI informuje, że polski rynek pozostaje dla Spółki kluczowym i pomimo problemów, które należy rozwiązać w zakresie poszczególnych Projektów, intencją ASTALDI jest długoterminowa obecność na polskim rynku.

Spółka ASTALDI wyraża głębokie ubolewanie z powodu nie rzetelnych informacji rozpowszechnianych w wyżej wspomnianym komunikacie prasowym, w szczególności w odniesieniu do rzekomych kar należnych GDDKIA – kar, o których wymagalności Spółka nie posiada wiedzy i dla których istnienia nie ma żadnych podstaw. Ponadto firma ASTALDI oświadcza, że kontynuowała, również w okresie przerwy zimowej, wszystkie działania operacyjne na powierzonych jej obecnie projektach” - czytamy w oświadczeniu firmy Astaldi.

Budowa zakopianki. Na tę drogę czekają wszyscy [NOWE ZDJĘCIA]

Włoskie firmy budujące drogi ekspresowe w Polsce domagają się waloryzacji podpisanych kilka lat temu kontraktów. Sugerują, że po 15 marca mogą na niektórych budowach nie wznowić robót po przerwie zimowej. Reakcją na te żądania była informacja GDDKiA na temat kar grożących włoskim firmom.

Firmie Astaldi realizującej 4 kontrakty o wartości ok. 3,04 mld zł, na łączną długość 29 km nowych dróg, grozi 5 mln zł kar umownych, a kolejne w wysokości ok. 37 mln zł są analizowane. GDDKiA ma zastrzeżenia m.in.,. do budowanego odcinka S7 Naprawa – Skomielna Biała (tunel). Co ciekawe – Astaldi nie zgłaszała roszczeń waloryzacyjnych.

Zobacz zdjęcia z drążonego tunelu na zakopiance

Opóźnienia przy drążeniu tunelu na zakopiance szacowane są n...

Zrobiła to inna włoska firma budująca S7 w stronę Zakopanego - Salini Impregilio żąda dodatkowych 449 mln zł. Na Salini Impregilio realizujące 5 kontraktów o wartości ok. 3,54 mld zł, na łączną długość 80 km tras, GDDKiA gotowe jest do wyegzekwowania 67 mln zł kar umownych, w tym 5,5 mln zł z tytułu niezgłoszenia podwykonawców lub usługodawców bądź poddostawców. Natomiast kolejne w wysokości ok. 163 mln zł potencjalnych kar są rozpatrywane. Dotyczy to nie tylko budowanej S7 Skomielna Biała – Rabka-Zdrój, ale też projektowanego odcinka S7 Widoma – Kraków.

Zapierające dech w piersiach widoki roztaczają się z dwóch n...

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gienek

Adamczyk włącz faks przed wyslaniem geniuszu!

Dodaj ogłoszenie