Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Kraków. Trasa Łagiewnicka gotowa, ale już do poprawy. Jeszcze nią nie pojedziemy

Piotr Tymczak
Piotr Tymczak
Trasa Łagiewnicka jest już gotowa, ale jeszcze nią nie pojedziemy.
Trasa Łagiewnicka jest już gotowa, ale jeszcze nią nie pojedziemy. Trasa Łagiewnicka
Zakończyła się budowa Trasy Łagiewnickiej i trwają jej testy. Okazało się też, że wykonawca musi dokonać poprawek, by droga została udostępniona kierowcom.

- Jesteśmy na końcowym etapie budowy Trasy Łagiewnickiej. Zakończono wszystkie roboty budowlane poza drobnymi pracami wykończeniowymi, dotyczącymi m.in. uzupełnienia elementów paneli ekranów akustycznych, bądź wykonania fragmentów robót brukarskich. Natomiast prace, które były traktowane jako zasadnicze zostały zakończone. W dalszym ciągu prowadzimy testy i sprawdzenia zrealizowanej inwestycji. Szacujemy, że potrwają przez najbliższy miesiąc - mówi Krzysztof Migdał ze spółki Trasa Łagiewnicka.

Testy to jednak nie jedyny powód wstrzymujący oddanie nowej drogi do użytku. - Pojawiły się elementy, które muszą być przez wykonawcę poprawione, np. system monitoringu, czy zagadnienia związane z technicznym wykończeniem tuneli. Prace będą musiały zostać zrealizowane przez wykonawcę przed uruchomieniem układu drogowego, by później nie było utrudnień dla mieszkańców - dodaje Krzysztof Migdał.

Zakończenie budowy Trasy Łagiewnickiej planowano z końcem 2021 r. Później przesunięto termin na koniec marca 2022 r., a następnie na koniec czerwca 2022 r. Mamy połowę roku i informację, że budowa została zakończona, ale potrzebne są poprawki, nie ma więc na razie dokładnego terminu, kiedy nową drogą pojadą samochody. Plany są takie, by nastąpiło to jeszcze w czasie tegorocznych wakacji, a więc można założyć, że prawdopodobnie w sierpniu, skoro miesiąc mają być prowadzone testy.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk wizytował budowę północnej obwodnicy Krakowa.

Kraków. Minister Andrzej Adamczyk wizytował budowę północnej...

Przypomnijmy, że Trasa Łagiewnicka, o długości 3,5 km, powstała na odcinku od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Koszt inwestycji to ok. 1,2 mld zł.

Inwestycja objęła też budowę linii tramwajowej z Kurdwanowa do ul. Zakopiańskiej.

W skład trasy wchodzą tunele: pod skrzyżowaniem ul. Turowicza i ul. Herberta (ok. 200 m), na terenie Białych Mórz między sanktuariami Bożego Miłosierdzia i św. Jana Pawła II (ok. 700 metrów, osobny korytarz dla aut i tramwajów), pod ul. Zakopiańską (ok. 60 m), od rejonu ul. Ludwisarzy do planowanego węzła z ul. 8 Pułku Ułanów i Nowoobozową (ponad 500 m), pod węzłem Trasy Łagiewnickiej i planowanej ul. 8 Pułku Ułanów (ok. 22 m), pod ul. Rostworowskiego, ul. Kobierzyńską i ul. Ruczaj (ok. 350 m; ziemia z tego tunelu zostanie wydobyta w momencie, w którym rozpocznie się budowa kolejnego odcinka III obwodnicy w tej części miasta – Trasy Pychowickiej).

W rejonie ulic Zbrojarzy i Turonia wzniesiono także kładkę pieszo-rowerową nad Trasą Łagiewnicką, łączącą ulice Ruczaj i Pszczelną.

FLESZ - Czym spowodowane są ciągłe podwyżki cen paliw i energii?

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo

Materiał oryginalny: Kraków. Trasa Łagiewnicka gotowa, ale już do poprawy. Jeszcze nią nie pojedziemy - Gazeta Krakowska

Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski