Myślenice. Nowy przebieg trasy S7 Kraków - Myślenice. W czwartek samorządowcy poznają możliwe korytarze ważnej drogi

Katarzyna Hołuj
Katarzyna Hołuj
Obecna zakopianka na odcinku Kraków-Myślenice nie jest drogą ekspresową. Dlatego GDDKIA szuka nowego miejsca-korytarza, którym mogłaby zostać poprowadzona taka droga, która połączy Kraków z Myślenicami
Obecna zakopianka na odcinku Kraków-Myślenice nie jest drogą ekspresową. Dlatego GDDKIA szuka nowego miejsca-korytarza, którym mogłaby zostać poprowadzona taka droga, która połączy Kraków z Myślenicami Katarzyna Hołuj
Udostępnij:
Już w najbliższy czwartek (27 stycznia) samorządowcy zostaną zapoznani z proponowanymi wariantami przebiegu drogi ekspresowej S7 na odcinku Kraków-Myślenice. W następnej kolejności inżynierowie z GDDKIA przygotują streszczenie dokumentu, z którym będzie się mógł zapoznać już każdy zainteresowany.

Docelowo droga S7 ma być drogą ekspresową na całej długości, czyli z Gdańska do Rabki-Zdroju. Na południe od Krakowa ekspresówka zaczyna się jednak dopiero 30 km dalej, bo w Myślenicach i biegnie po dawno (w 2008 roku) oddanym do użytku odcinku Myślenice - Pcim - Lubień i dalej po nowym odcinku Lubień - Naprawa (druga jezdnia odcinka z Lubnia do Naprawy została oddana do użytku pod koniec 2021 roku). Jeszcze dalej, od Naprawy będzie prowadziła budowanym właśnie tunelem pod Luboniem Małym, którego portal południowy znajduje się w Skomielnej Białej. Stąd zaś, czyli ze Skomielnej Białej do Rabki, od września 2019 roku można już dojechać ekspresówką.

Droga, która dziś łączy Kraków z Myślenicami to droga dwujezdniowa, której parametry nie pozwalają na to, aby była to droga ekspresowa. Powodem są m.in. kolizyjne skrzyżowania z drogami gminnymi i powiatowymi oraz przejścia dla pieszych.

Właśnie dlatego zaczęto szukać miejsca dla tego odcinka gdzie indziej, tj. na wschód i na zachód od obecnej zakopianki Kraków - Myślenice. Prace nad studium korytarzowym brakującego odcinka S7, czyli Kraków-Myślenice ruszyły jesienią 2020 roku. Prowadzi je Departament Strategii i Studiów GDDKIA w Warszawie.

Na razie nie wiadomo którędy przebiegają korytarze, ani tym bardziej który z nich zostanie wybrany jako ten właściwy, którym pobiegnie w przyszłości droga S7. Wiadomo za to, że studium korytarzowe obejmuje powierzchnię blisko 3 tys. km kwadratowych na terenie siedmiu powiatów i 34 gmin.

Jako pierwsi warianty przebiegu nowego odcinka drogi ekspresowej mają poznać samorządowcy różnych szczebli, w tym z gmin przez których tereny mogą przebiegać korytarze. Stanie się to w czwartek (27 stycznia) w południe.

Zaproszenia zostały wystosowane w sumie do ponad 80 adresatów samorządowych – mówi Iwona Mikrut, rzeczniczka krakowskiego oddziału GDDKiA. I dodaje: Po spotkaniu z samorządowcami opublikowany zostanie komunikat i streszczenie Studium Korytarzowego.

Prace nad koncepcją korytarzowania nowej S7 trwały od kilkunastu miesięcy. Niemniej jednak z dużą niecierpliwością czekamy na propozycję, które po raz pierwszy mają zostać zaprezentowane przez Dyrekcję Generalną Dróg Krajowych i Autostrad w najbliższy czwartek. Po zapoznaniu się z wariantami będę mógł odnieść się do przedstawionych rozwiązań, które będą dotyczyć naszej gminy i jej mieszkańców - mówi Jarosław Szlachetka, burmistrz Myślenic.

O ewentualnej budowie tego odcinka po stronie wschodniej była mowa na początku 2019 roku. Dyrektor krakowskiego oddział GDDKiA Tomasz Pałasiński pisał wtedy do burmistrza Wieliczki Artura Kozioła w odpowiedzi na pytania włodarza Wieliczki czy utrzymywać nadal w miejscowym planie rezerwę terenu pod budowę drogi łączącej autostradę A4 (węzeł Kraków-Bieżanów) z drogą krajową 94.

„Wykonanie w przyszłości połączenie drogowego do autostrady od strony miasta Wieliczka umożliwiło by powiązanie południowo-wschodniej, intensywnie zagospodarowanej części aglomeracji krakowskiej oraz miasta Wieliczki z układem dróg tranzytowych. Dodatkowo omawiana rezerwa terenu może być wykorzystana do poprowadzenia w przyszłości nowego kierunku sieci dróg ekspresowych w stronę Głogoczowa jako powiązanie z S52 Beskidzka Drogą Integracyjną lub/i S7 w rejonie Myślenic. Będzie to rozpatrywane w przewidzianym do opracowania Studium Sieciowym przez Departament Studiów GDDKiA”.

Jak informowała pod koniec 2021 roku GDDKiA, ogłoszenie przetargu na realizację Beskidzkiej Drogi Integracyjnej, w systemie „projektuj i buduj” oraz podziale na pięć odcinków, spodziewane jest w drugiej połowie 2024 roku.

Niezależnie od tego, obecnie powstają projekty przebudowy trzech skrzyżowań na odcinku DK7 (zakopianki) między Krakowem a Myślenicami (dokładnie zaś w Krzyszkowicach, Jaworniku i Myślenicach), a na potrzeby przebudowy kolejnych trzech (w Głogoczowie) GDDKA chce zlecić opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego.

Tak budowa odcinka zakopianki z tunelem pod Luboniem Małym wyglądała tuż przed Świętami.

Nowa zakopianka. Kiedy pojedziemy wreszcie tunelem pod Lubon...

FLESZ - Policyjna grupa Speed namierzyła „piratów drogowych”

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 3

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość
24 stycznia, 18:25, Zbigniew Rusek:

Czy naprawdę musi być nowy korytarz? Myślę,że wystarczy zlikwidować przejścia dla pieszych (wuvbudowac kładki) i kolizyjne skrzyżowania zamienić na węzły dwupoziomowe oraz wyprofilować newralgiczne zakręty. Jest to dwujezdniówka, więc powinna być drogą szybkiego ruchu.

Oczywiście że się da,i kłamstwem jest że nie ma miejsca,jest za ciasno i.t.p.tylko chodzi o to żeby ktoś mógł więcej zarobić i tylko dlatego chcą to budować po nowym śladzie Tylko tego nikt oficjalnie nie przyzna

Z
Z Czarnochowic
Dlaczego szukają nowego skoro ponad 10 lat temu mieli plany BDI do w. Bieżanów - obecnie realizowana S52 w krótszej wersji?
Z
Zbigniew Rusek
Czy naprawdę musi być nowy korytarz? Myślę,że wystarczy zlikwidować przejścia dla pieszych (wuvbudowac kładki) i kolizyjne skrzyżowania zamienić na węzły dwupoziomowe oraz wyprofilować newralgiczne zakręty. Jest to dwujezdniówka, więc powinna być drogą szybkiego ruchu.
Przejdź na stronę główną Dziennik Polski
Dodaj ogłoszenie