MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nie odpala

Redakcja
Istnieje kilka przyczyn takiego stanu rzeczy. Po pierwsze, zła kondycja techniczna silnika. Może ona być spowodowana wieloletnim stażem jednostki napędowej lub pewnymi nieprawidłowościami występującymi podczas jej użytkowania. Nieszczelne zawory, zużyte pierścienie oraz gładź cylindrów są bezpośrednią przyczyną drastycznego spadku ciśnienia sprężania panującego w silniku. Wówczas wał korbowy w trakcie rozruchu obraca się znacznie wolniej, a zimny mechanizm wykazuje tak duże luzy, iż ciśnienie może osiągnąć wartość na tyle niską, aby udaremnić próby uruchomienia silnika. Jedyna rada na taką dolegliwość to przeprowadzenie remontu generalnego jednostki napędowej. Po nim niedogodność związana z odpaleniem motoru powinna zniknąć jak ręką odjął.

Przyczyn niemocy silnika podczas uruchamiania może być kilka

Szczególnie denerwującym zjawiskiem w eksploatacji samochodu jest niemożność uruchomienia jego silnika. Przekręcamy kluczyk w stacyjce, rozrusznik działa bez zarzutu, ale silnik milczy jak zaklęty. Ponawiamy próbę i... nic. Wciąż to samo. Po kilku minutach walki opadają nam ręce, zaś na usta ciśnie się "mięcho".
 Inną, częstą przyczyną niemożności uruchomienia silnika jest wadliwie działający układ paliwowy. Mamy tu na myśli sytuację, w której do benzyny, jaką wlewamy do zbiornika naszego samochodu, dostanie się woda. Kiedy stwierdzimy obecność H2O w przewodach paliwowych naszego samochodu, należy solidnie wyczyścić zbiornik oraz pompę paliwową (jak również gaźnik, jeśli takowy znajduje się w posiadanym przez nas pojeździe). Pośród bajki włożyć należy teorię skutecznego usuwania wody z benzyny za pomocą wlewania do zbiornika denaturatu. Najskuteczniejszym, choć także najbardziej pracochłonnym sposobem usunięcia wody jest demontaż zbiornika, solidne jego wyczyszczenie oraz wysuszenie.
 Częstą przyczyną trudności w uruchomieniu silnika jest wadliwie działający układ zapłonowy. Wrogiem numer jeden jest tutaj, jak w przypadku każdej instalacji elektrycznej, wilgoć. Wszelkiego rodzaju małe przypadłości układu w postaci starych przewodów wysokiego napięcia, pęknietej kopułki aparatu zapłonowego czy wypalonego palca rozdzielacza zaczną dawać znać o sobie każdorazowo, kiedy zmianie ulegnie pogoda, a co za tym idzie - stopień nawilgocenia atmosfery (czasem do uruchomienia silnika wystarczy osuszenie układu zapłonowego).
 Wolne od tego rodzaju przypadłości okażą się najnowsze samochody, w konstrukcji silnika których zastosowano elektroniczny, pozbawiony ruchomych części i bardzo dobrze zabezpieczony przed działaniem warunków atmosferycznych, zapłon.
 Oczywiście rada na niesprawnie działający układ zapłonowy jest prosta. Należy dokonać wnikliwego przeglądu urządzenia i wymiany w nim tych części, ktore bezpośrednio odpowiadają za złe funkcjonowanie zapłonu.
 Warto w tym miejscu poruszyć kwestię świec zapłonowych. Pomimo faktu, że obecnie należą one do tych części składowych silnika, które praktycznie są bardzo wytrzymałe i rzadko ulegają awarii, to jednak i im zdarzają się techniczne wpadki. Kiedyś z wielką pieczołowitością sprawdzaliśmy świece, regulując przerwy pomiędzy ich elektrodami. Dzisiaj, w obliczu niewielkich nakładów finansowych, jakie ponieść trzeba przy zakupie nowych świec, radzimy tak właśnie postępować. Jeśli świeca wykazuje oznaki niesprawności, dokonajmy zakupu nowej, aby w ten sposób ustrzec się porannych (i nie tylko) kłopotów z odpałem silnika naszego samochodu.

(Z)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski