FLESZ - Koronawirus - kiedy będzie dostępna szczepionka
Nowoczesne centrum przesiadkowe złożone z dworca autobusowego oraz placu postojowego w systemie park&ride (parkuj i jedź) dla 136 samochodów powstało przy ul. Kolejowej. Mieszkańcy będą mogli korzystać tam z autobusów aglomeracyjnych (perony 1 i 3) oraz busów prywatnych przewoźników (peron 2).
- Linie 301 i 221 będą mieć na dworcu przystanek początkowy i końcowy, natomiast autobus 211 będzie tam przejeżdżał. Otwarcie centrum przesiadkowego zapowiedziano wstępnie na ostatni poniedziałek marca. Wraz z uruchomieniem dworca zmienią się rozkłady jazdy autobusów aglomeracyjnych oraz nieznacznie ich trasa po mieście, bo zlikwidowany zostanie przystanek przy Małopolskim Centrum Dźwięku i Słowa – mówi Szymon Urban z Urzędu Miasta w Niepołomicach.
W ostatnich dniach odbyły się przejazdy techniczne autobusów w dwóch rejonach Niepołomic. Prócz testowania nowego dworca, sprawdzano także czy autobus mógłby kursować ulicą Portową przez Osiedle Zagrody. O „puszczenie” przez ten rejon linii 221 mieszkańcy prosili od dawna. Ostatnio wnioskowali o to ponownie zarząd osiedla oraz niepołomicki radny miejski Paweł Lasek.
Okazało się jednak, że ulica Portowa nie spełnia technicznych parametrów dla przejazdu autobusu, jest zbyt wąska.
- Jak ocenili inspektorzy z krakowskich Zarządu Transportu Publicznego i MPK, by mógł kursować tu autobus brakuje dosłownie 50 cm szerokości. Jesteśmy ogromnie rozczarowani. Do najbliższego przystanku MPK jest ok. 4 km, ludzie bardzo czekali na autobus przez ul. Portową – powiedział nam Tomasz Michoń, przewodniczący Osiedla Zagrody. Dodał, że w tej sytuacji zarząd osiedla będzie starał się o o uruchomienie w tym rejonie komunikacji publicznej w alternatywnej formie (busów).
Dworzec i P&R w Niepołomicach powstały w ramach szerszego projektu o łącznej wartości 26,5 mln zł, na który gmina pozyskała unijne dofinansowanie. Ta inwestycja obejmuje również budowę park&ridów przy stacjach kolejowych w Podłężu i Staniątkach oraz punktu przesiadkowego w Woli Batorskiej, a także przebudowę 2,6 km ulic i wyznaczanie nowego przebiegu ul. Trawniki (dojazd do P&R w Podłężu).
Punkt przesiadkowy w Woli Batorskiej jest prawie gotowy, natomiast prace w Staniątkach i Podłężu mają coraz większe ogromne opóźnienie.
Pierwotnie plan zakładał, że cały unijny projekt zakończy się w grudniu 2019 roku. Potem termin prolongowano na późną jesień 2020. Z informacji, które uzyskaliśmy w niepołomickim magistracie wynika jednak, że inwestycja opóźni się jeszcze bardziej (na dziś nie wiadomo o ile).
- Zatrzymanie burmistrza przez CBA. Niepołomice w szoku
- Obwodnica Podłęża będzie dużo droższa i po terminie
- Powiat wielicki. Gminy pod ścianą. Opłaty za śmieci ostro w górę
- Wieliczka. Są razem od pół wieku. Otrzymali złote medale [ZDJĘCIA]
- Występy małych regionalistów oglądały tłumy! Zabrakło miejsc
- Wieliczka. Ogromny Park pod Baranem za ponad 6,6 mln zł. Rusza budowa
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na Twitterze!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?