Nowy Sącz. Trzeci most na Dunajcu- trwają prace nad...

Nowy Sącz. Trzeci most na Dunajcu- trwają prace nad przygotowaniem koncepcji

Zdjęcie autora materiału
Tatiana Biela

Aktualizacja:

Gazeta Krakowska

Nowy Sącz. Trzeci most na Dunajcu- trwają prace nad przygotowaniem koncepcji

©archiwum

Do końca listopada 2019 roku ma być gotowych kilka wersji koncepcji budowy połączenia drogi krajowej nr 87 z drogą wojewódzką nr 969. Obejmuje ona również budowę mostu o długości 700 metrów na Dunajcu w Nowym Sączu.
Nowy Sącz. Trzeci most na Dunajcu- trwają prace nad przygotowaniem koncepcji

©archiwum

Trzeci most na Dunajcu to jedna z najbardziej oczekiwanych przez mieszkańców regionu inwestycji. Kilka dni temu Jacek Krupa, marszałek województwa małopolskiego, poinformował o zabezpieczeniu na ten cel kwoty 60 mln zł, zaś Leszek Zegzda, członek zarządu województwa, przekazał umowę konsorcjum firm, które wygrało przetarg na przygotowanie kilkuwariantowej koncepcji budowy łącznika i mostu.

- To wyjątkowe wydarzenie i wielka radość - komentował wówczas Leszek Zegzda, podkreślając szybkość, z jaką samorząd województwa zajął się problemem budowy przeprawy, wpisanej do wieloletniej prognozy finansowo-inwestycyjnej województwa zaledwie kilka miesięcy wcześniej.

Choć zatem inwestycja została uwzględniona zarówno w bieżących, jak i w wieloletnich wydatkach samorządu województwa, rodzi się pytanie o losy przedsięwzięcia po jesiennych wyborach. Czy ewentualna zmiana układu sił w sejmiku i zarządzie województwa może zagrozić budowie drogi i mostu łączącego Nowy Sącz ze Świniarskiem?

To byłby krok samobójczy



Leszek Zegzda uważa taki pesymistyczny scenariusz za mało prawdopodobny.

- To bardzo ważna inwestycja, o strategicznym znaczeniu dla całego regionu - mówi i dodaje, że sądeczanie, bez względu na sympatie polityczne, oczekują sprawnych działań, zmierzających do poprawy warunków komunikacyjnych w mieście i w regionie.

Leszek Zegzda tłumaczy również, że wydatki na budowę mostu zostały wpisane do wieloletniego planu inwestycyjnego i finansowego województwa. Oczywiście, jak wyjaśnia Zegzda, teoretycznie można usunąć taką inwestycję z planu, ale w praktyce nie dokonuje się raczej takich posunięć.

Ponadto jeśli PiS uzyskałoby większość w sejmiku wojewódzkim po listopadowych wyborach samorządowych, to zdaniem Zegzdy, usunięcie tak ważnej dla regionu inwestycji byłoby po prostu krokiem samobójczym.

Wojciech Piech, zastępca prezydenta miasta, nie wyobraża sobie, aby kluczowa dla miasta i regionu inwestycja mogła nie dojść do skutku.

- To przedsięwzięcie, które łączy ludzi ponad podziałami partyjnymi - zaznacza Piech i podkreśla, że rozpoczęto już przecież wydawanie środków na ten cel.

Politycy wiele obiecują



Bernard Stawiarski, wójt gminy Chełmiec, oraz Stanisław Pasoń, radny wojewódzki, są nastawieni mniej optymistycznie. Zwracają uwagę na niebezpieczeństwo usunięcia tej inwestycji z planu samorządu województwa małopolskiego.

- Politycy wiele obiecują przed wyborami, ale po wyborach potrafią zabrać więcej, niż obiecali - zaznacza radny Pasoń.

Natomiast wójt Stawiarski, który od dawna zabiegał o budowę trzeciej przeprawy naDunajcu, nie kryje, że przyszłość tej inwestycji jest dla niego wielką niewiadomą.

- Nie mam pojęcia, co będzie po wyborach, ale zapytałbym posłów PiS z Sądecczyzny, co takiego zrobili dla swojego regionu w czasie ostatniej kadencji - konkluduje Stawiarski.

Witold Kozłowski, były już radny wojewódzki z ramienia PiS, przekonuje jednak, że nie ma się czego obawiać. Wprawdzie dwa dni temu złożył mandat radnego z powodu objęcia funkcji prezesa Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie, ale jak wyjaśnia, budowa mostu i łącznika to zbyt ważna inwestycja. Nie myśli, że ktokolwiek odważyłby się usunąć połączenie Nowego Sącza na wysokości ul. Węgierskiej mostem na Dunajcu do Świniarska i dalej z obwodnicą zachodnią.

Po pierwsze, koncepcja



Przetarg na przygotowanie dokumentacji kilku wariantów koncepcji budowy 3 km łącznika oraz 700-metrowego mostu wygrało konsorcjum firm EKKOM i Pracownia Projektowa MOSTOPOL. Jej koszt, czyli blisko 800 tys. zł, podzieliły między sobą samorządy Nowego Sącza, Chełmca i Podegrodzia oraz powiat nowosądecki i Urząd Marszałkowski Województwa Małopolskiego. Wykonawca musi też uzyskać prawomocne decyzje o środowiskowych uwarunkowaniach. Termin realizacji zadania upływa 30 listopada 2019 roku.

ZOBACZ KONIECZNIE:



Polub nas na Facebooku i bądź zawsze na bieżąco!



Komentarze (1)

Dodajesz komentarz jako: Gość

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

Liczba znaków do wpisania:

zaloguj się

Autor komentarza nie dodał zdjęcia
Łajdacy

Łajdacy (gość)

Zgłoś naruszenie treści / 2 / 1

Ale PIS kocha Małopolskę co miesiąc slajduś rysuje slajdy. Było już pięć wersji sądeczanki, była szybka kolej, wiele dróg już było, ale dalej w Trzcianie progi zwalniające na jedynej drodze. Tylko...rozwiń całość

Ale PIS kocha Małopolskę co miesiąc slajduś rysuje slajdy. Było już pięć wersji sądeczanki, była szybka kolej, wiele dróg już było, ale dalej w Trzcianie progi zwalniające na jedynej drodze. Tylko socjal a drogi to nawet są nie potrzebne, ponieważ przy budowie byłby kłopot. Tak jak teraz w Nowym Sączu, ale to resztki funduszy z tej zgniłej UE, wreeszcie będzie spokój. Kocham socjal reszta mnie nie obchodzi, kościół też jest za. Czego więcej chcieć? zwiń

Najnowsze wiadomości

Zobacz więcej

Polecamy

Czy jesteś

Czy jesteś "Januszem" za kierownicą? Sprawdź jakim typem kierowcy jesteś! [TEST]

HIPOKRATES MAŁOPOLSKI 2018 | Trwa głosowanie

HIPOKRATES MAŁOPOLSKI 2018 | Trwa głosowanie

SAMORZĄDOWIEC MAŁOPOLSKI Oceń rządy włodarzy i radnych w kończącej się kadencji samorządu

SAMORZĄDOWIEC MAŁOPOLSKI Oceń rządy włodarzy i radnych w kończącej się kadencji samorządu

Tak mieszka Robert Lewandowski - zobacz jego mieszkanie!

Tak mieszka Robert Lewandowski - zobacz jego mieszkanie!