Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skawina, Oświęcim. Modernizacja wzdłuż linii kolejowej. Mosty, wiadukty, sieci do poprawy. Lepsze warunki dla podróżnych

Barbara Ciryt
Barbara Ciryt
Poprawia się infrastruktura kolejowa nie tylko w Skawinie, ale na całej trasie Kraków -Oświęcim
Poprawia się infrastruktura kolejowa nie tylko w Skawinie, ale na całej trasie Kraków -Oświęcim Fot. Barbara Ciryt
Będą modernizować mosty, wiadukty, tory i sieć trakcyjną wzdłuż linii kolejowej pociągiem z Krakowa w kierunku Oświęcimia. Celem jest poprawa warunków podróży.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na realizację prac na odcinku Skawina – Oświęcim. Projekt został oszacowany na ponad 92 mln zł netto. Ma być finansowany ze środków budżetowych i gotowy do końca 2023 roku. Poprawa infrastruktury wiąże się także z tym, że będzie możliwa będzie lepsza oferta aglomeracyjnych i regionalnych połączeń kolejowych.

Jak wskazują kolejarze roboty budowlane będą realizowane na trasie Podbory Skawińskie – Oświęcim.

Budowlańcy zamontują nową sieć trakcyjną i wymienią tory łącznie na odcinku 5 kilometrów. Projekt obejmie też prace przy odwodnieniu linii kolejowej. Kompleksową modernizację przejdą 3 mosty, 5 wiaduktów i 10 przepustów kolejowych. Przebudowany zostanie m.in. most kolejowy w Spytkowicach. PLK poprawią bezpieczeństwo na drodze pod obiektem - zaplanowano chodnik dla pieszych, szerszą jezdnię i bariery ochronne - informuje Piotr Hamarnik z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Zaplanowane prace na linii kolejowej nr 94 do końca 2023 roku wykona firma TorKol z Tych.

Kolejarze podkreślają, że prowadzenie inwestycji nie wstrzyma ruchu pociągów. Zostanie on utrzymany przynajmniej na jednym torze.

Inwestycja poprawi warunki techniczne linii, która ma być ponownie wykorzystywana do regularnych połączeń pasażerskich. Przebudowana infrastruktura pozwoli zwiększyć prędkość pociągów - dodaje Piotr Hamarnik.

Przypomnijmy, że rozpoczynające się obecnie prace to kolejny etap modernizacji trasy łączącej Kraków z Oświęcimiem. Na tej trasie wiele róbót juz zostało wykonanych. W poprzednich latach PLK kompleksowo zmodernizowały odcinek linii kolejowej pomiędzy Krakowem Płaszowem, a Podborami Skawińskim, a ponadto przebudowały tory m.in. w okolicy Brzeźnicy, Spytkowic i Dworów. Za ponad 250 mln zł wymieniono tory, sieć trakcyjną i zamontowano nowe urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Istniejące perony podwyższono i dostosowano do potrzeb wszystkich podróżnych, a dzięki nowym przystankom Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia zwiększył się dostęp do kolei.

Pierwsza kadrowa w Michałowicach. Uczestnicy marszy na apelu przy obelisku symbolizującym obalone granice zaborów

Michałowice. Pierwsza Kadrowa wstrzymała ruch na krajowej si...

[b]Polacy „mają mniej w portfelu”. Racjonalnie podchodzą do wydatków[b]

od 16 lat

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski