Dużo miejsca i odsuwane boczne drzwi to główne cechy citroena berlingo multispace, samochodu, jaki powstał po to, aby rywalizować na rynku z modelem renault kangoo
Citroen berlingo multispace posiada przeznaczone dla pięciu dorosłych osób nadwozie o rozmiarach: 4108/1719/1802 mm i wadze 1245 kg. Odsuwane, boczne drzwi przydały się pojazdowi bardzo, bowiem doskonale ułatwiają dostęp do drugiego rzędu miejsc siedzących, a po ich złożeniu także do części przedziału bagażowego. Kabina berlingo w wersji multispace stara się nawiązywać do nazwy auta, czyli być przestronna, obszerna i ze wszech miar wygodna. W wyposażeniu seryjnym samochodu znajdują się: dwie przednie poduszki powietrzne (dla kierowcy i dla pasażera), barwione szyby, elektrycznie podnoszone szyby boczne, pięć zagłówków (trzy z tyłu) i tyleż trzypunktowych pasów bezpieczeństwa, regulowane na wysokość koło kierownicy, wspomaganie układu kierowniczego, centralny zamek oraz elektrycznie regulowane lusterka boczne. Za stosowną dopłatą, czyli w opcji, można wyposażyć citroena berlingo w ABS, składany dach, klimatyzację oraz siatkę mocującą bagaż (przydaje się zwłaszcza wtedy, kiedy pakunki wystają poza górną linię tylnych siedzeń).
Pojemność bagażnika w berlingo multispace jest imponująca. Ale czyż w tego typu samochodzie może być inaczej? Z 664 standardowych litrów, po złożeniu tylnych siedzeń uzyskuje się przestrzeń aż 2800 litrów. Do tego samochód oferuje mnóstwo najróżniejszego rodzaju schowków i kieszeni (tablica przyrządów, poszycie drzwi, oparcia przednich foteli). Obliczono, że na pokładzie berlingo jest ich w sumie 19.
Pod maską samochodu może zostać zamontowany jeden z trzech silników (dwa benzynowe + diesel). Pierwszy to czterocylindrowa, rzędowa, wyposażona w wielopunktowy wtrysk paliwa jednostka napędowa o pojemności skokowej 1360 cm sześc., maksymalnej mocy 75 KM przy 5500 obr./min oraz maksymalnym momencie obrotowym 111 Nm przy 3400 obr./min. Multispace wyposażony w ten silnik od 0 do setki przyspiesza w 14,6 sekundy, osiąga szybkość maksymalną 150 km/godz. i zużywa średnio 7,2 litra benzyny na sto.
Drugi silnik to jednostka o pojemności 1761 cm sześc., mocy maksymalnej 90 KM przy 5000 obr./min, maksymalnym momencie obrotowym 147 Nm przy 2600 obr./min, przyspieszeniu 14,4 sekundy do setki, szybkości maksymalnej 160 km/godz. oraz średnim zużyciu 8,9 litra na sto.
Diesel, jaki może znaleźć się pod maską berlingo multispace, posiada pojemność 1.9 cm sześc. i moc 71 KM. Jest zdecydowanie najbardziej ekonomiczną odmianą silnika, jaką koncern Citroena montuje w tej wersji berlingo.
Berlingo multispace występuje w trzech różnych wersjach wyposażeniowych. Ta, oznaczona literką X i posiadająca najsłabszy silnik, montowana jest w Nysie.
(H)
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?