MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Wiosenne autoporządki

Redakcja
Szczególnie narażone na zniszczenia są części pojazdu wykonane z gumy. Wyjątkowo dużo pracy w zimie miały wycieraczki, więc z nadejściem wiosny koniecznie trzeba sprawdzić ich stan. Sygnały znaczące, że czas je wymienić, to deformacja piór wycieraczek, zostawianie przez nie smug czy wynikające z ich zużycia charakterystyczne "piszczenie" podczas pracy. Ograniczona widoczność, jaka jest wynikiem zniszczonych piór wycieraczek, może uniemożliwić kierowcy szybką reakcję na ewentualne niebezpieczeństwo. Korozja

Początek wiosny to czas, kiedy kierowcom przyjdzie zmierzyć się z piszczącymi wycieraczkami, zalegającą w elementach podwozia solą czy skutkami dziur na drogach. Co i dlaczego warto sprawdzić lub wymienić w naszym samochodzie z nadejściem wiosny?

Piszczące wycieraczki

Szczególnie narażone na zniszczenia są części pojazdu wykonane z gumy. Wyjątkowo dużo pracy w zimie miały wycieraczki, więc z nadejściem wiosny koniecznie trzeba sprawdzić ich stan. Sygnały znaczące, że czas je wymienić, to deformacja piór wycieraczek, zostawianie przez nie smug czy wynikające z ich zużycia charakterystyczne "piszczenie" podczas pracy.__Ograniczona widoczność, jaka jest wynikiem zniszczonych piór wycieraczek, może uniemożliwić kierowcy szybką reakcję na ewentualne niebezpieczeństwo.

Korozja

Po zimie należy też dokładnie umyć samochód z soli, która osadziła się na elementach podwozia. Inaczej wraz ze wzrostem temperatury postępować będzie korozja, przez co szybciej niszczyć będą się elementy zawieszenia. Dobrze jest skorzystać z programu mycia podwozia w myjni automatycznej lub w myjni samoobsługowej usunąć sól za pomocą myjki pod ciśnieniem.

Niebezpieczne dziury

Dziury, które są efektem pogarszającego się z zimy na zimę stanu nawierzchni dróg, narażają nasz pojazd na zniszczenie ogumienia, felg i liczne usterki zawieszenia. Warto więc po zimie poddać samochód dokładnej kontroli technicznej, ze zwróceniem szczególnej uwagi na poszczególne elementy zawieszenia. Sygnały świadczące o uszkodzeniu, jakie mogło być wynikiem wjechania w dziurę, to na przykład skrzypienie w czasie kręcenia kierownicą, stuki dochodzące z podwozia czy luz w układzie kierowniczym. Jeśli zaniedbamy drobne usterki i nie udamy się do warsztatu, mogą one stać się przyczyną wypadku.

Kontrola płynów

Po zimie podczas kontroli technicznej należy sprawdzić też stan i ilość wszelkich płynów oraz olejów w naszym pojeździe: płynu hamulcowego, płynu w układzie chłodzenia, płynu spryskiwacza oraz oleju silnikowego i oleju w układzie wspomagania. Warto również sprawdzić stan klocków i tarcz hamulcowych.

Opony letnie

Z nadejściem wiosny, po zniknięciu z ulic śniegu, należy zadbać o sprawdzenie i wymianę opon zimowych na letnie. Opony przeznaczone do jazdy w zimie, w temperaturze przekraczającej 7st. C tracą swoje właściwości, a poza tym szybko się zużywają. Nowe lub mniej zużyte opony zakładamy na tę oś pojazdu, gdzie znajduje się napęd. W ten sposób łatwiej, w sytuacji zagrożenia takiej jak ostre pokonywanie zakrętu czy gwałtowne hamowanie, utrzymać panowanie nad samochodem. (A)
Fot. Jacek Jurecki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski