MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Autobusy znikają z Dębnik przez budowę Centrum Kongresowego

MARCIN WARSZAWSKI
Nie wiadomo, czy linia 124 wróci kiedykolwiek na swoją starą trasę FOT. ADAM WOJNAR
Nie wiadomo, czy linia 124 wróci kiedykolwiek na swoją starą trasę FOT. ADAM WOJNAR
PODGÓRZE. Rozpoczęła się przebudowa układu drogowego w rejonie ronda Grunwaldzkiego. Problemy dotknęły nie tylko kierowców. Zmieniła się lokalizacja przystanków autobusowych, a linie 124 i 424 zostały znacznie skrócone. Istnieje obawa, że po zakończeniu prac ich trasy nie pozostaną przywrócone.

Nie wiadomo, czy linia 124 wróci kiedykolwiek na swoją starą trasę FOT. ADAM WOJNAR

W związku z kolejnym etapem prac związanych z budową Centrum Kongresowego zostały wprowadzone zmiany na czterech liniach autobusowych.

* linie 112 i 162 - na odcinku od pętli Tyniec Kamieniołom (112) / Podgórki Tynieckie (162) do przystanku Szwedzka kursują bez zmian. Dalej autobusy jadą wydzielonym pasem dla komunikacji miejskiej przy ul. Monte Cassino do przystanku o nazwie Most Grunwaldzki, który będzie nowym przystankiem końcowym.

Przystanek początkowy linii 112 i 162 o nazwie Most Grunwaldzki będzie się znajdował na ulicy Monte Cassino, w zatoce przy pasie dla ruchu ogólnego, po okrążeniu i wyjeździe z ronda Grunwaldzkiego. Natomiast przystanki na tymczasowej pętli rondo Grunwaldzkie zostaną zawieszone.

* linie 124 / 424 - ich stałe trasy zostaną skrócone do przystanku Cracovia Stadion. Przystanki dla obu linii na odcinku rondo Grunwaldzkie - Jubilat w obu kierunkach zostaną zlikwidowane.

- To będą trudne miesiące. Zmiany bez wątpienia utrudnią dotarcie do celu tysiącom krakowian - ocenia radny Krzysztof Gacek.

Okazuje się jednak, że obecne zmiany to nie koniec niespodzianek dla pasażerów. Wczoraj nieoficjalnie dowiedzieliśmy się, że Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu nie wyklucza, że po zakończeniu remontu 124 i 424 nie będą już dojeżdżać do ronda Grunwaldzkiego.

- Na razie nie zapadła jakakolwiek decyzja w tej sprawie. Analizujemy sytuację - powiedział Michał Pyclik z ZIKiT.

Po zakończeniu przebudowy układu drogowego w rejonie ronda Grunwaldzkiego powstanie bowiem ważny punkt przesiadkowy. Na razie jednak nie wiadomo, jakie linie będą tam rozpoczynały i kończyły kursy.

- Pogłoski, że linie 124 i 424 miałyby na stałe omijać Dębniki, są bardzo niepokojące. Jeśli by się tak rzeczywiście stało, dojdzie do ogromnych protestów społecznych - przestrzega radny Krzysztof Gacek.

Jednak o tym, jak będzie wyglądała kolejna zmiana rozkładów jazdy, dowiemy się najwcześniej pod koniec roku.

[email protected]

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikpolski24.pl Dziennik Polski